מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן קיים היום דיון בנושא האלימות נגד נהגי התחבורה הציבורית במטרה להציג מתווה ודרכי התמודדות עם התופעה. בדיון השתתפו ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין, נציגי ועדי העובדים, מנכ"לי חברות תחבורה ציבורית וההנהלות המורחבות שלהן. את המהלך מוביל מטעם ההסתדרות מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב.
בישיבה הוחלט בין היתר לנקוט שורת צעדים לשמירה על ביטחון הנהגים והפקחים בתחבורה הציבורית ובהם:
• הגדרת נהגים ופקחים כעובדי ציבור וקידום טיפול משפטי משותף באשר לתקיפת עובדים כאלה.
• פיילוט בנושא הפרדה פיזית של סביבת נהגי האוטובוס.
• הקמת סיירת ביטחון ייעודית אשר תיתן מענה בטווח זמן מידי למקרי אלימות.
• העלאת קמפיין תקשורתי של ההסתדרות ומשרד התחבורה.
• המשך שיתוף פעולה מקצועי בין-צוותי למשרד התחבורה, ההסתדרות וחברות התחב"צ.
במהלך הפגישה שיתפו נציגי העובדים סיפורים קשים של אלימות מילולית ופיזית כלפי נהגים ופקחים בתחבורה הציבורית. מנכ"ל משרד התחבורה שמע את הטענות והציג את דרכי הפתרונות של משרד התחבורה להתמודדות עם התופעה, ובהן כאמור התקציב שהקצה המשרד למען הקמת יחידת אבטחה רכובה. זאת, לאחר ששרת התחבורה ובטיחות בדרכים מירי רגב אימצה את מתווה מחיצות המגן לנהגים החדש אותו קידמו באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. במקביל, משרד התחבורה בשיתוף ההסתדרות פועלים לתיקון תקנה שתייעל את הטיפול ותחמיר את הענישה כנגד נוסעים התוקפים נהגים או פקחים.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "אני שמח שכולנו פועלים יחד למען שלומם של נהגי התחבורה הציבורית, שהם לב התחבורה הציבורית ואחראים לשלומם של אלפי נוסעים ביום, משקיעים מזמנם ונוסעים בכבישים עמוסים. בהמשך למדיניותה של השרה רגב, נמשיך לפעול למיגור תופעת האלימות הפיזית והמילולית כלפי הנהגים ובקרוב תפעל יחידת האבטחה שתמנע מקרי אלימות שכאלה".
לצערי הרב אני מספיק מקרים ה פ ו כ י ם מצד נהגים בחלקם בני מיעוטים לפחות בירושלים שמתנהגים בפראות כלפי נוסעים, ועל זה לא שומעים משום מה ציוץ, רק בשבוע שעבר נסעתי מבית שמש ירושלים ונהג האוטובוס מחברת ת. התפרע בכביש כשרב על מרחב נסיעה עם נהג פרטי בכביש ונהג האוטובוס התיז גז מדמיע על פניו של הנהג ברכב הפרטי ורגע לאחר זה גם על השוטרים שהגיעו לעוצרו, כשהנוסעים שלא היו קשורים לענין בכלל שימשו כבני ערובה עד שנאלצו לרדת באמצע הכביש באיזור מסוכן ולהמתין עד שאוטובוס אחר יגיע. וזה רק קצה הקרחון
ומי יגן על הנוסעים מאלימות הנהגים ?
ומי יגן על משתמשי הדרך מאלימות הנהגים ?
הבעיה זה ששכחתם שיש גם אלימות פיזית ובעיקר מילולית מהנהגים שלפי הנוסעיםםם וזה קורה הרבהההה
ומה עם הנהגים האלימים המחזיקים את הנוסעים כשבויים לפורקן תסכולם???
מה עם הגנת הציבור מנהגים שמנצלים את כוחם?
אם יתחילו לאסוף סיפורי זוועה של התעללות של נהגים בנוסעים תמימים
לא יגמרו מרוב ריבוי המקרים
כל מי שנוסע יום יום אוטובוס יש לו אוצר של סיפורים
רבים מהם מתנהגים בצורה מחפירה!!!!
הלוואי שיקבלו את עונשם אחרי ההתעללות שלהם בנוסעים!!!
אדרבא שיפתחו קו שכל נוסע שניזוק מנהג יוכל להתלונן עליו
ונראה לאיזה מספרים הזויים זה מגיע….