אמזון השתמשה באלגוריתם סודי כדי לאמוד עד כמה היא יכולה להעלות מחירים לפני שהמתחרות שלה יפסיקו להעלות את המחירים שלהן גם כן, כך על פי דיווח חדש מהוול סטריט ג'ורנל אתמול (שלישי), כך דווח בחדשות 12.
קיומו של האלגוריתם, בשם הקוד Project Nessie, נחשף לראשונה בסוף החודש שעבר בתביעה שהגישה נציבות הסחר הפדרלית האמריקאית (FTC) אשר האשימה את ענקית המסחר האלקטרוני בהפרת חוק ההגבלים העסקיים האמריקאי.
התלונה הפומבית של ה-FTC רמזה על פרויקט נסי, אך הסעיף היה מצונזר. לפי העיתון, נסי תנפח מחירים ותפקח אם קמעונאים אחרים, כמו טרגט, ילכו בעקבותיהם. אם הקמעונאים המתחרים ישמרו על המחיר הנמוך יותר, האלגוריתם יחזיר אוטומטית את המחיר של אמזון למחיר הרגיל והנמוך יותר שלה.