הוואטספ ככלי שיווקי
בשבוע שעבר דיברנו על כך שאפליקציית וואטספ יכולה להוות כלי שיווקי רב ערך עבור המגזר החרדי.
לפני שנלמד איך משתמשים בה נכון, נערוך עימה הכרות קצרה.
את השימוש הטכני בוודאי כולכם מכירים, וואטספ מאפשרת כתיבת הודעות אישיות, דיונים קבוצתיים, שיחות טלפוניות ושיחות וידאו וכן שיתופים בסטטוס-למשך 24 שעות.
הפרט המעניין והחשוב ביותר נעוץ בשוני של הוואטספ מרשתות חברתיות שונות.
וואטספ למעשה, היא האחות השמרנית של אינסטגרם הרועשת והמיוחצנת
בעוד אינסטגרם ופייסבוק נועדו על מנת לאפשר שיתופים המוניים ויוצרות אושיות רשת עם עשרות אלפי עוקבים וכמובן עושות הון מפרסומות ממומנות,
וואטספ עושה הכל בכדי להתחמק מפרסום ושיתוף קולני והמוני.
עד כדי כך, שב2018 הודעתו של מארק צוקרברג (שרכש את אפליקציית וואטספ) על כך שבכוונתו להכניס פרסומות ממומנות לוואטספ, היתה אחת הגורמים לכך ש2 מייסדי האפליקצייה בריאן אקטום ויאן קום עזבו את החברה!
כיצד למעשה וואטספ מונעת פרסומות?
את נושא הפרסומות הממומנות כבר הזכרנו. אין אף אחד שיכול להקפיץ לנו מודעת פרסומת באמצע דיפדוף תמים בוואטספ. האופציה פשוט לא קיימת.
צעד נוסף שוואטספ נוקטת הוא- אי היכולת לשתף תכנים ללא הכרות הדדית של המפרסם והקורא.
סטטוס של 24 שעות, שבאפליקציות אחרות מאפשר לכל דיכפין לבוא ולצפות, בנוי בוואטספ כך שרק אנשי קשר ששמורים באופן הדדי יוכלו לצפות בו. נקודת ההנחה היא שאיש קשר שמור הוא איש קשר מוכר שהסטטוסים שנעלה מעניינים אותו
מבחינה עסקית-לקוח מתעניין או לקוח חוזר שכבר יצרו איתנו קשר בעבר יוכלו להמשיך לעקוב אחרי תכנים שיווקיים שנעלה לסטטוס, אך לא נוכל לעניין אנשים חדשים שעוד לא שמרנו באנשי הקשר. ובכך הושגה המטרה: מניעת שיווק ללקוחות חדשים.
הפתרונות
כמו שכתבנו שבוע שעבר, וואטספ היא הרשת החברתית היחידה המתאפשרת במכשירים המוגנים ובמחשבים בעלי אינטרנט מסונן ולמעשה מהווה תחליף לכל הרשתות האחרות ואתרי התוכן
אז אם אופציית השיווק לכאורה נחסמה ע"י וואטספ, לא נוכל להשתמש בה גם כתחלף לאתרי קניות אונליין, או לבנות תדמית לעסק? האם אופציית השיווק הדיגיטלי למעשה לא אפשרית למגזר החרדי המחזיק במכשירים מוגנים ומפוקחים?
לכאורה לא.
לכאורה. כי הראש היהודי לא מאכזב וגם הפעם המציא לנו פתרונות יצירתיים המאפשרים להשתמש בוואטספ ככלי שיווקי אדיר וכמנוף רב עוצמה למינוף וקידום עסקים ויצירת מכירות בסכומים של עשרות אלפי שקלים!!
מטרה מספר 1: הגדלת מספר הצפיות בסטטוס.
ככל שיש יותר צפיות כך החשיפה גדולה יותר.
המטרה העיסקית- להגיע לכמה שיותר אנשים שעוד לא מכירים אותנו. לפרסם את המוצר/ שירות שאנחנו מוכרים, לבנות תדמית לעסק, ולמכור.
הבעיה- רק אנשי קשר השמורים באופן הדדי יכולים לצפות בסטטוס
הפתרון- מאגרי שמות קבוצתיים.
ישנן קבוצות וואטספ ייעודיות למטרה זו. מנהלי הקבוצה מקבצים את כל שמות ומספרי אנשי הקשר של חברי הקבוצה לקובץ מסודר, הקובץ נשלח בקבוצה וכולם שומרים אותו, ולמעשה כל חברי הקבוצה שומרים את כולם כאנשי קשר וכך גדל מספר הצפיות. מדי פעם, כשנוספים חברים חדשים לקבוצה, נשלחים קבצים חדשים ומספר אנשי הקשר השמורים הדדית גדל- מה שמאפשר לנו להשיג את המטרה: הגדלת מספר הצפיות בסטטוס.
פתרון נוסף- אפליקציות שונות המאפשרות לראות מי שמר אותנו כאיש קשר ולשמור אותו בחזרה (הבולטת מכולם היא אפליקציית me) פשוט לעבור על השמות המופיעים כאנשים ששמרו אותנו ולעשות שמירה לכל מי שעדיין לא שמור אצלינו, בכך ניצור שמירה הדדית ושוב- נוכל להגדיל את מספר הצפיות בסטטוס.
ולמה שאנשי הקשר שלנו יבואו לצפות דווקא בסטטוסים שאנחנו נפרסם? כיצד נגרום להם לא לדלג על הסטטוס שלנו ולדפדף הלאה לסטטוסים אחרים? ובכלל, למה להתאמץ עבור פרסום בסטטוס במה הוא שונה מפרסום בקבוצות וואטספ?
על זה ועוד בכתבה הבאה
הכותבת הינה מאמנת אנשי מכירות ומרצה לשיווק דיגיטלי במגזר החרדי
תמי אלופה. עוקב אחרי הטיפים שלה המון זמן
מאד מעשיר
כתבה יפה ומושלמת ממצה ומקיפה היטב את כל הנושא
אני מחכה לכתבה הבאה
אפשר קישור לקבוצה של מאגר שמות?
גם אני אשמח לקישור