שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם על הצו הקובע כי שיעורי מס הקנייה המוטלים על רכבים חשמליים ורכבי פלג אין, שהיו בתוקף בשנת 2023, ימשיכו לחול עד ה-31 בינואר 2024 לגבי רכבים הנמצאים בדרכם לישראל וזאת בתנאי כי בעת יציאת הרכב מנמל המוצא אמור היה להגיע לנמל בישראל עד ליום ה- 31 בדצמבר 2023 והעיכוב בהגעתו נגרם כתוצאה מהסיכון הביטחוני הכרוך בהעברת טובין בים האדום במהלך מלחמת חרבות ברזל. וכן בתנאי שהוגשה לגבי הרכבים הצהרת ייבוא עד ליום 31 בינואר 2024.
לצו שפורסם שלשום להערות הציבור נוסף תנאי, ולפיו שיעור מס הקנייה שחל ב-2023 ימשיך לחול עד ל-31 בינואר 2024 בתנאי שהיבואן יביא לידיעת הלקוח בעת הצגת המחיר לרכב כי שיעור מס הקנייה שחל על הרכב הוא שיעור המס החל בשנת 2023.
התנאי של הבאת שיעור המס לידיעת הלקוח חיוני על מנת לוודא את גלגול הטבת המס במלואה לצרכנים. נוסח היידוע לרכבי פלאג אין יהיה "על הרכב הנרכש חל מס קנייה בשיעור שחל בשנת 2023 העומד על 55%" ולרכבים חשמליים יהיה "על הרכב הנרכש חל מס קנייה בשיעור שחל בשנת 2023 העומד על 20%".
בצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה נקבעה בשנת 2019, בהוראת שעה, העלאה מדורגת של מס הקנייה החל על רכבים חשמליים. במסגרת סעיף 4 להוראת השעה נקבע כי המס על רכבים חשמליים המסווגים בפרטי המכס המצוינים בצו יעמוד על 20% בשנת 2023, ובהתאם לסעיף 5 להוראת השעה מס הקנייה יעמוד בשנת 2024 על 35%. עוד נקבע כי מס הקנייה על רכבי פלאג-אין יעמוד בשנת 2023 על 55%.
עקב מלחמת "חרבות ברזל" והאיום על נתיבי השיט באזור הים האדום, היו מקרים בהם קווי ספנות השתנו על מנת להימנע מסיכונים ביטחוניים בדרך. כתוצאה מכך, נוצר מצב שאניות נדרשו להקיף את יבשת אפריקה (בסמוך לכף התקווה הטובה) ולהגיע לנמלי ישראל דרך הים התיכון. שינוי מסלול זה האריך את זמן המסע של האניות, וקיימים מקרים בהם אניות שהיו צריכות להגיע לפני סוף שנת 2023, עשויות להגיע לאחר תאריך זה. הצו שפורסם נועד לתת מענה למקרים אלה.