בשנים האחרונות עם הכפלתה של אוכלוסיית העיר בית שמש, כבישים בעיר נהפכו לצוואר בקבוק עם עומסי תנועה בעיקר בשעות העומס, בערבי שבת וחג.
כבר לפני שנתיים החל שמעון גולדברג, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה בעיר לערוך מיפוי גדול של החסמים ובעיות התשתיות ברחבי העיר בית שמש.
בימים אלו, גולדברג הציג את תכניתו לגרינברג, המועמד לראשות העיר שאימץ את התכנית של גולדברג לטיפול בבעיות עומסי התנועה ברחבי העיר.
בשלב הראשון של התכנית מוצע רעיון חדשני כאשר בכיכרות בעייתיות יוצבו רמזורים שבהן תהיה זרימה בכיכר למשך דקה לרכבים ולאחר מכן תנתן אפשרות להולכי הרגל לעבור בבטחה. המצב כיום הינו שכל הולך רגל שחוצה במעבר חציה בכיכרות עוצר את התנועה, מה שגורם לעומסים.
סגן ראש עיריית בית שמש שמעון גולדברג אמר לאחר הצגת התכנית: "תושבי העיר רגילים לעמוד בפקקים אדירים כאילו מדובר בגזירת גורל, אולם עם קצת השקעה נכונה אנחנו נביא בשורה אדירה והקלה משמעותית בעומסי התנועה במספר צמתים מרכזיים, כמו נהר הירדן – הרצוג, נחל שורק – קישון, המרכז המסחרי בבית שמש א', היציאה של נהר הירקון לכביש 10, כיכר האליפסה, יגאל אלון, האמוראים – רבינא, וכן צמתים מרכזיים ברמת בית שמש ג, ורמת בית שמש ד' הסובלים מעומסי תנועה בקרבת מוסדות חינוך".
על פי התכנית של גולדברג, יכללו בתכנית הסדרת הצמתים וסלילת "אוזניים" ליציאות ימינה, רימזור באופן מהיר, הגדלת מפרצים לאוטובוסים בנתיבים בעייתיים שיאפשרו לאוטובוסים הורדת והעלאת נוסעים ללא הפרעה למהלך התקין של התנועה, הסדרת מקומות חניה שלא תפגע בתנועה של רכבים פרטיים ותחבורה הציבורית או במעבר נוח למשאיות אשפה ליד חניות מוסדרות. כמו כן, התכנית מתייחסת לשינויים גיאומטריים שלא מאפשרים תנועה סדירה עם פתרונות.
גולדברג הוסיף ואמר כי מדובר בבשורה של ממש למען תושבי העיר שכל נסיעה קצרה בתוך העיר יכולה להפוך עבורם לעמידה בפקקים בנתיבים שהם גם מיועדים לכבישים ובו זמנית משמשים לתחנות העלאת והורדת נוסעים.
שיחברו כבר את נהר הדן עם נהר הירדן דרך השכונות הסמוכות לשניהם.