פסק הלכה חדש של מרן הראשל"צ-הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, בנוגע למועד קיום פורים ומצוות היום של קריאת המגילה וסעודת פורים, עבור החיילים השוהים ברצועת עזה. בפסק הלכה ארוך הסוקר את מעמדה ההלכתי של עזה בספרי הפוסקים, קובע מרן הראשל"צ כי: חיילים המשרתים ברצועת עזה יקראו את המגילה ביום י"ד באדר ב' בלבד (מוצאי שבת ויום ראשון של פרשת ויקרא בשנת תשפ"ד). עוד קובע מרן בפסק ההלכה. כי אין צורך לקרוא את המגילה ביום ט"ו באדר, אפילו בלא ברכה.
בין הנימוקים לפסק ההלכה, כיום אין יישוב יהודי ברצועת עזה, ולכן דינה כדין כרך של גויים שאינו מיושב ביהודים. לפי הירושלמי, הנכנס לכרך של גויים קורא את המגילה ביום י"ד בלבד, אפילו בערים המוקפות חומה. הראשונים פוסקים שגם בכרך מוקף חומה צריך להיות עשרה בטלנים כדי לקרוא את המגילה ביום ט"ו. לא ברור אם כל רצועת עזה היא בגדר עיר ספק מוקפת חומה, או שרק "העיר עזה עצמה" בספק. להלכה נוקטים כהפוסקים שעיירות הסמוכות לעיר שהיא ספק מוקפת חומה (אפילו שהיא מיושבת ביהודים) אין קורין בהם בט"ו.
מרן הראשל"צ-הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הדגיש כי פסק ההלכה החדש נובע מהמציאות המיוחדת ברצועת עזה, שם אין יישוב יהודי קבוע. פסק ההלכה אינו גורע מקדושת חג הפורים, וחיילי צה"ל יוכלו לקיים את מצוות קריאת המגילה כראוי ביום י"ד באדר ב'.
את פסק ההלכה מסיים מרן בדבריו של אביו מרן 'פאר ישראל' הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א:, שכתב אחרי השתלטות חמאס על רצועת עזה: "לאחר שהביא את השושלת היהודית בעיר עזה, סיים, והן עתה חזרה חנה לשחרוריתה, ונמסרה העיר עזה בידי אנשי חמס המרצחים שונאי ישראל מבני הישמעאלים. יהי רצון שהקב"ה יעקור אותם משורשם וישמידם ויאבדם במהרה בימינו, וישיב בנים לגבולם. אמן".
העיקר שימחו את זכר עמלק בהידור
פשיטא. מאי קמ"ל.
אין בזה שום חידוש