למדנו בשבוע שעבר איך להגדיל את מספר האנשי קשר והעלינו את מספר הצפיות בסטטוס שלנו. מה המטרה הבאה? כמובן למשוך עוקבים, לגרום לעוקבים לצפות דווקא בסטטוס שלנו ולהתחבר למסרים שאנחנו מעבירים.
כיוון ששיטת הגדלת הצפיות בסטטוס עליה כתבנו בשבוע שעבר הינה שיטה נפוצה, ובכל קבוצת מאגרי שמות חברים אנשי קשר רבים, ממילא גם כמות הסטטוסים שיש לכל צופה הולכת ומתרבה ועליו להחליט אחרי מי לעקוב ואת מי להשתיק או לסנן.
אם כן, כיצד נוכל להשפיע על הצופה להיכנס דווקא לסטטוס שלנו ולעקוב אחריו?
דיפדוף בין סטטוסים דומה להליכה בשדרת חנויות יוקרתית, או בקניון.ההליכה בה נינוחה, וההולך עובר בין החנויות ומחליט לאיזו חנות יכנס ועל איזו ידלג.מה מניע אותו להיכנס לחנות?או חלון ראווה שמשך את תשומת ליבואו מותג מוכר ואהובאו חנות שמוכרת את המוצר אותו מלכתחילה אותו אדם רצה לקנות כשיצא לאתר הקניות.
כשנכנסים באפליקציית וואטספ לסטטוסים רואים המון "חלונות ראווה", עיגולים עיגולים מלאים בתמונות או תוכן. חלקם מסקרנים וחלקם משעממים.
שימו לב תמיד הסטטוס האחרון שנעלה, הוא זה שיופיע כ"חלון ראווה" בחלונות הסטטוסים וישפיע על הצופה אם להכנס ולעקוב או לדלג לסטטוס אחר.מה יגרום לצופה להיכנס לסטטוס דווקא שלנו?בדיוק כמו באותה שדרת חנויות, אותה הזכרנו קודםאו חלון ראווה מסקרןאו מותג אהוב ומוכראו מקום שמוכר לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים.
אם כך עלינו לספק את 3 האופציות.חלון ראווה מסקרן– מה גורם לאנשים להסתקרן? נסו לעשות תרגיל עצמי ובחנו בעצמכם- איזה סטטוס סיקרן אתכם וגרם לכם להיכנס אליו?התשובות בד"כ יהיו כאלו: תמונה של פרצוף, תמונה של אוכל, ציטוט של משפט בהקלדה מעניינת.ואילו הפחות מעניינים ומושכים: תמונות נוף, כיתוב בסטטוס ומודעות פרסום מעוצבות.
ולכן לא משנה איזה תוכן העליתם, תמיד תסיימו בסוף בחלון ראווה מסקרן!
סיבה שניה- מותג אהוב ומוכר צרו מהסטטוס שלכם מותג!תנו ידע ושיתופים והתמקדו בתחום שלכם, הראו התמצאות ומקצועיות, אפשרו יעוץ ומענה לשאלות של עוקבים, העלו שאלות לדיון ושתפו בתשובות ע"י צילומי מסך. שמרו על ניסוח אופייני וסגנון ייחודי.
כך תהפכו למותג בתחום שלכם ואת העוקבים לקהילה אוהדתאנשים יחפשו את הסטטוס שלכם כי ירצו לבדוק מה חידשתם ומה שיתפתם בדיוק כמו שנכנסים לחנות בגלל המותג שלה!
הסיבה השלישית שהזכרנו היתה מענה מדוייק לצורך שמרו על עקביות לפחות בדברים או בימים מסויימים.אם העוקבים שלכם ידעו שביום/שעה מסויימת אתם מעלים משהו ספציפי, הם יתרגלו להכנס בזמן הזה כדי לחפש את הסטטוס שלכם ולקבל את מה שאתם נותנים.העקביות חשובה מאד! אם לדוגמא אתם מעלים את זמני כניסת השבת בכל יום חמישי בערב, אז יש עוקבים שיכנסו במיוחד בחמישי בערב לסטטוס, ידלגו על כל הסטטוסים האחרים ויפשו דווקא אתכם כדי לקבל את המידע הזה.
ולמה בכלל להשקיע בפרסום בסטטוס ולא פשוט לפרסם בקבוצות?
כשם הפרסום בסטטוס דומה לחנות בקניוןכך הקבוצות בוואטספ דומות לשוקההליכה בשוק מאופיינת בסטרס וקצב, כולם צועקים, מציעים את מרכולתם, הכל צבעוני והרעש מתערבל עם הריחות והמראות השונים.בעל דוכן בסטה בשוק חייב לצעוק כדי למשוך אליו קונים או להיות ייחודי ומקורי.
כך גם הפרסום בקבוצות. כולם מדברים ביחד, כל אחד מעלה את הפרסום שלו והכל צבעוני ורועש.
כדי לפרסם בקבוצה חייבים להעלות פרסום מושך, מעניין, שיגרום לתשומת לב למרות כל הרעש וההמולה שמסביב. הוא חייב להיות ממוקד, קצר, קולע ומסקרן.
אפשר לפרסם ב-2 הפלטפורמות, אך שימו לב, להתאים לכל פלטפורמה את הפרסום התואם לסגנון שלה!
ומה ההבדל בין וואטספ רגיל לוואטספ ביזנס, ומה מהם עדיף? על זה נדבר בכתבה הבאה אי"ה