ארבעה ימים לאחר הסתלקותו לגנזי מרומים של זקן אדמו"רי המועצת החסידית של אגודת ישראל, נחשפה צוואתו של כ"ק האדמו"ר מביאלא – בעל ה-'מבשר טוב' זצ"ל.
הצוואה נכתבה בשנת תשע"א, כשבתחילה פותח האדמו"ר בחשיבותה של צוואה. לאחר מכן האדמו"ר מבקש מחסידיו ללמוד לפחות משנה אחת בכל יום, לעילוי נשמתו. גם אמירת קדישים בבתי הכנסת של החסידות והנהגות נוספות, שהבולטות שבהן אלו האחדות וגמילות חסדים.
לאחר מכן מעביר האדמו"ר את ההנהגה לבנו השלישי, הרה"צ יצחק יוסף דב. "הנה הודות להשם יתברך בני היקרים שליט"א כולם אהובים כולם ברורים ברוכי ה', וכולם שווים לפני לטובה. – אבל למינוי ההנהגה צריך ענינים מיוחדים הנצרכים לנהל עדת ישורון. וגם יש בזה עבדות קשה ולא שררה, כמו שמפורש בגמרא (הוריות י.): "כמדומין אתם ששררה אני נותן לכם עבדות אני נותן לכם, שנאמר (מלכים א יב) וידברו אליו לאמר אם היום תהיה עבד לעם הזה". ובזה ממנה אני את בני מוהר"ר יצחק יוסף דוב שליט"א להנהיג העדה הקדושה, לאורך ימים ושנים טובות".
האדמו"ר זצ"ל שראה מה אירע בחסידויות אחרות, מבקש: "אקווה מאד שבני שיחי' ונכדי שיחי' לא יקפידו עלי שאני עושה זאת, כפי שאני מכירם היטב, לטובתם. שהרי צריכים להעמיד איש על העדה, מי שראוי לזה, ויכול לסבול ייסורים של הנהגה, והוא ב"ה ראוי לזה מכל הבחינות".
האדמו"ר פורט את מעליותיו של בנו האדמו"ר המיועד ומציין כי הוא 'ירא אלוקים מנעוריו': "על כן אבקשה נא במאוד, שלא להניח בזה שום מקום פתח של פירוד או מחלוקת חלילה וחלילה, אלא יחיו כולם יחדיו באהבה ורעות בשלום ובשלוה והשקט ובנחת, ולא יפריעו חס ושלום בהנהגת בני הנ"ל הנבחר לזה. ובני הגה"צ הוא ירא אלקים מנעוריו, ותפילתו תקובל בעבורכם לפני השם בעת הצורך. ובטוחני בעזהי"ת שישכיל בהנהגת העדה על דרך האמת הישר והטוב, ולפעול עבורכם כל צרכיכם ברוחניות ובגשמיות לטובה, ולהנחותכם בדרך אמת.
ומי שאינו מרוצה, במקום המחלוקת ילך נא מאנ"ש להיכן שלבו חפץ. וזאת עדיף מאשר יישאר בין אנ"ש ויעורר מחלוקת וטענות ותלונות ואי שביעות רצון. והסטרא אחרא יש לו אנשים בכל עדה שגורמים למחלוקת, ולכן עדיף שאלו ילכו מאיתנו אם אינם מרוצים וכדומה".
האדמו"ר שהסתלק לבית עולמו בשבוע החולף, מוסיף ומפרט כי רצונו שימנו את בנו, הרה"צ דוד מאניש, לרב בית הכנסת של החסידות ברחוב אמרכלים בירושלים.
בקשה מעניינת נוספת בצוואה, נוגעת דווקא לאחיינו בעל הפסקי תשובות: "עוד אבקשה נא את ידינ"פ ב"א מוהר"ר שמחה שליט"א, לעמוד איתן שלא להניח התעוררות השטן למחלוקת בהזדמנויות כאלה, כאשר בקשתי שטוחה ומפורשת כאן, ולפעמים מנסים גורמים אחרים מבית ומחוץ לחרחר בכל האפשרות איזה ריב ומחלוקת, ולהפריד החבילה חלילה. ויישאר במשמרתו בקודש בתפקיד רב ומו"ץ לבני ישראל כדרכו הרמה. ולא להניח לערב הצלחתו היפה בשבט ההנהגה. – ובזאת מובטח שיעלה ויצליח מאד, וישמח בחלקו וישמח את ישראל לאוי"ט בספריו היקרים. ואם אזכה אמליץ טוב עבורך במיוחד, להצלחה ברוחניות ובגשמיות, ולנחת מכל יוצאי חלציך שיחיו. ויידע באמת שיצליח ברבנות, ואין לו כל תועלת להנהיג. ויידע נאמנה שאין כוונת הרוצים בו לשמים, רק להרבות מחלוקת ומריבות, ואין ענין זה לטובתו".
בס"ד
הלואי שיקיימו את הצואה ולא יהיה שום מחלוקת
השבר שפוקד חסידות עם פטירת מרן האדמו"ר הוא מספיק גדול, וחבל מאוד על המקומות שבנוסף לשבר זה הם נשברים בשבר על שבר סלע המחלוקת
להתאחד סביב הממשיך שקבע האדמו"ר זצ"ל זו דרך ארוכה אולי לקצת אנשים, אבל האמת שזו היא הדרך הקצרה באמת, ובסוף כולם יהיו הכי מרוצים