חברת אל על מדווחת היום (ב׳) כי בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה לפיה תפעל להצעיר ולהרחיב את צי מטוסים צרי הגוף שלה, דירקטוריון החברה אישר לנהל משא ומתן בלעדי עם יצרנית המטוסים בואינג ועם חברות להחכרת מטוסים להתקשרות בעסקאות לרכישה וחכירה של כ-30 מטוסים מדגם בואינג MAX737. תהליך זה הוא נדבך משמעותי נוסף בהצערה והגדלה של צי המטוסים של החברה, וזאת בנוסף להסכם שנחתם לאחרונה עם בואינג לרכישה של עד תשעה מטוסי דרימליינר (787) נוספים, תוך יישום של התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח.
ההחלטה להמשיך בתהליך מו"מ בלעדי עם בואינג התקבלה לאחר שהחברה ערכה תהליך בחינה ארוך ומאומץ ובחנה בקפידה את שתי ההצעות שקיבלה. החברה למדה את ההצעות, קיבלה הבהרות ושיפורים בתנאים המסחריים מצד שתי המציעות ושקלה בכובד ראש את כלל השיקולים ובהם תאריכי מסירה צפויים, עלויות אחזקה ועלויות תפעול. בסופו של דבר, ולאחר תהליך בחינה מדוקדק החברה החליטה להתקדם למו"מ מול בואינג
המטוסים יחליפו בהדרגה את צי המטוסים הקיימים מדגם בואינג 737-800 ו-737-900, המופעלים על ידי החברה, ויגדילו את צי המטוסים הקיים, מה שיוסיף עוד קיבולת והיצע מושבים ויאפשר התרחבות בלוח הטיסות וביעדי החברה. בנוסף, הצערת צי המטוסים של החברה תאפשר לה לספק חווית טיסה טובה יותר באמצעות מטוסים חדישים שעומדים בסטנדרט השירות הגבוה של אל על .
עלות הרכישה והחכירה הכוללת המוערכת של המטוסים, נכון למועדי המסירה העתידיים שלהם, לרבות מנועים חליפיים וכן מלאי חלקי חילוף, צפויה להיות בטווח שבין כ-2 מיליארד דולר ארה"ב לבין כ-2.5 מיליארד דולר ארה"ב כתלות בכמות המטוסים שיירכשו, כמות המטוסים שייחכרו, אופציות רכישה שימומשו, התאמות מחיר שיחולו במועדי המסירה העתידיים של המטוסים, זיכויים שיוענקו לחברה ועוד.
עם ביצוע העסקה, אל על תצטרף לעשרות חברות תעופה בין-לאומיות מהמובילות בעולם, בהן דלתא, יונייטד אירליינס, לופטהנזה, אייר קנדה ואחרות שהזמינו מטוסים מדגם זה.
יודגש, כי במהלך המו"מ שמה החברה דגש מיוחד על נושא הבטיחות של המטוסים ורק לאחר שווידאה כי בשתי ההצעות מדובר במטוסים העומדים בתקנים המחמירים ביותר בעולם התעופה על פי כללי הבטיחות של הרשויות הבין-לאומיות, קיבלה את ההחלטה להתקדם במו"מ בלעדי מול בואינג.
יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם בן צבי: "אנו שמחים על צעד נוסף ומכונן לקראת חתימה על הסכם הרכש הגדול בתולדות אל על, וזאת לאחר שהודענו לאחרונה על הסכם לרכישה של עד תשעה מטוסי 787 (דרימליינר) נוספים. מהלכים אלה מהווים התקדמות משמעותית בבניית צי מטוסים צעיר ויעיל שיתמוך בהתפתחותה של החברה בעתיד. אנו ממשיכים להסתכל קדימה ומטרתנו להבטיח שנהיה ערוכים בצורה הטובה ביותר למלא את צרכי החברה והמדינה, ונדע להציע ללקוחותינו חווית שירות מתקדמת ותחרותית. להחלטה קדמה בחינה מדוקדקת של שתי הצעות מצוינות. המו"מ הבלעדי עם בואינג, לצד הסכמי חכירה שהחברה תבחן בתקופה הקרובה, תומכים ברצון שלנו לחדש ולהצעיר את צי המטוסים שלנו בפרק זמן קצר תוך הפחתה משמעותית בעלויות האחזקה".
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "אנו מתרגשים לדווח היום על אבן דרך משמעותית בסיפור של אל על, בדרך לעסקת ענק שתפתח באופן חסר תקדים את הצי של החברה ותגדיל דרמטית את פוטנציאל ההתרחבות שלה. גם בתוך המציאות המורכבת שאנו חווים, אנחנו ממשיכים להסתכל על עתיד החברה ולפעול למימוש התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו. אנחנו מאמינים שהבאנו לשולחן עסקה מצוינת שתמשיך לשפר את חוויית הלקוחות שלנו.
ההתקדמות למו"מ בלעדי עם חברת בואינג מתאפשרת לאחר תהליך בחינה ארוך של שתי ההצעות מול יצרניות המטוסים, ולאחר דין ודברים מולן. כחלק מהתהליך שבוצע, בחנו את הדגמים המוצעים גם בהיבטים תחזוקתיים ומבצעיים על מנת לוודא שהם עומדים בסטנדרט הבטיחות הקפדני והמחמיר של אל על ושל רשויות הבטיחות הבין-לאומיות. אנו מברכים על ההתקדמות בתהליך עסקת המטוסים ששמה את אל על בקו אחד עם חברות התעופה המובילות בעולם שחתמו על הסכמים לרכישת מטוסים מדגם זה".