איך לקדם אתר בגוגל תוך שמירת שבת בהידור?
קיימים מספר פתרונות אפשריים לניהול "אתר שומר שבת" ביניהם: סטטוס קוד 503 המציג אי זמינות של האתר באופן זמני, הטמעת פופ-אפ המבשר על השבתת אתר מכר בשבת, הפניית הגולש לעמוד ספציפי "כשר" מכל עמודי האתר וביטול מנגנון התשלומים.
קוד 503 – אי זמינות זמנית
אתרים שעוברים תקופת שיפוצים או שדרוג עושים שימוש בקוד 503. קוד זה מאותת למנועי החיפוש של גוגל כי האתר אינו זמין באופן זמני. הפתרון הזה פשוט ומקצועי אולם קיים סיכון שגוגל תזהה את האתר כאתר שמושבת לעיתים קרובות, תחליט שהוא לא מספיק רלוונטי לגולשים ותחבל בקידום האורגני כשתטיל אותו אי שם לאחד העמודים האחוריים של תוצאות החיפוש.
השימוש בסטטוס 503 חייב להיעשות בהדרכה של מקדם אתרים מקצועי, מומחה SEO– כדי שלא לאבד את הגולשים ואת אמינות האתר מול מנועי החיפוש של גוגל.
פופ אפ שמציג הודעה רלוונטית
קיימת אפשרות להטמיע באתר הודעת פופ אפ אוטומטית המתעדכנת לפי זמני השבת המקומיים ומסבירה כי האתר אינו פעיל בשבת. הודעה זו תשולב יחד עם שימוש בקוד 503 ותסביר ללקוח מדוע האתר אינו פעיל בשבת. כמובן, יש לדאוג להחזרת האתר לסטטוס 200 עם צאת השבת וכן מומלץ לעדכן בGOOGLE MY BUSINESS- (במידה ויש לאתר חשבון עסק במערכת) את שעות הפתיחה של העסק המשקפות כי העסק שומר שבת.
הפניית הגולש מכתובת האתר לדף חיצוני
פתרון אפשרי נוסף הוא שירות הפניית JavaScript מהדומיין של האתר לדף חיצוני לאורך השבת. מצד אחד מדובר בפתרון פשוט ויעיל אולם קיימים בו שני חסרונות – במשקפיים של SEO פעולה כזו עלולה לגרום להפניית הכוח של האתר לאתר חיצוני ולהשפיע באופן שלילי על האינדוקס שלו. בנוסף, גוגל עלולה לזהות את ההפניה כפעילות חשודה (Sneaky redirect).
לסיכום
מומחי SEO ו-CRO ממליצים על מספר פתרונות רלוונטיים שמאפשרים לכם להמשיך 'לתת בראש' בשיווק הדיגיטלי בלי לפגוע בקדושת השבת. כך לדוגמה: הצגת עמוד שגיאה מתחילת השבת ועד צאתה, הטמעת פופ אפ ייעודי, ביטול אפשרות התשלום באתר למשך השבת ועוד. יחד עם זאת, חשוב לדעת שלא כל הפוסקים מתירים את כל סוגי הפתרונות ולכן יש להתייעץ עם מורה הוראה בנוגע לאפשרויות השונות ולקבל הכרעה לגבי פתרון הלכתי איכותי ביחס לאתר הספציפי שלכם.