על פי הנחיית משרד הבריאות יש לחטא את האוטובוס בין מסלול למסלול, אולם, לטענת הארגון, בשל מחסור בתקציבים חלה עלות הניקיון, המורכבת משעות העבודה של הנהג והצטיידות בתכשירי ניקוי, על חברות ההיסעים עצמן.
מדובר באוטובוסים המסיעים תלמידים, עובדי מערכת הביטחון, עובדי תעשייה ועוד. על פי הארגון, חברות ההיסעים מסיעות מדי יום 1.2 מליון אזרחים, מפעילות כ-22 אלף כלי רכב ומעסיקות כ-30 אלף עובדים.
בכיר במערכת הבריאות מספר בשיחה ל'המחדש' כי מדובר בפצצה מתקתקת של ממש ואולי אף להתפרצות מחודשת של הנגיף, "לא ייתכן שהנושא לא מוסדר, המדינה משקיעה מיליונים בכדי לייצר חזרה לשיגרה בטוחה אבל שכחו את התחבורה ציבורית"
בחברות ההסעה הסבירו כי המכה הכלכלית הקשה שספגו בתקופת המשבר, והעובדה שלא זכו לסיוע מצד הממשלה, הופכת את חיטוי האוטובוסים לבלתי אפשרי.
יו"ר הארגון ניסים סרוסי אמר: "לא רק שאין אף גורם שבא לחלץ אותנו, אלא שרק ממשיכים להטיל עלינו דרישות נוספות. לבעלי החברות אין איך לשלם על חיטוי שעלותו אלפי שקלים לחודש לכל אוטובוס".