דרמה בלתי צפויה התרחשה היום בנמל התעופה בן גוריון, כאשר טיסה של חברת ארקיע נקלעה לכאוס לוגיסטי חסר תקדים. האירוע, שהחל בעיכוב ממושך, הסלים במהירות לסיטואציה מביכה עבור החברה ומתסכלת עבור הנוסעים.
הבלגן החל כבר אמש, כאשר הנוסעים קיבלו הודעה על דחיית מועד ההמראה המקורי מהשעה 11:00 לשעה 15:50. אולם, הבעיה האמיתית התגלתה רק לאחר שהחל תהליך העלייה למטוס. לתדהמת הצוות והנוסעים כאחד, התברר כי המטוס שסופק לטיסה היה קטן מהמתוכנן, מה שהוביל למצב אבסורדי של "6 נוסעים עודפים".
בתיעוד שהגיע לידי N12, נראה דייל מנסה להסביר את המצב הסבוך לנוסעים המבולבלים. "עלו לטיסה הרבה יותר נוסעים ממה שהמטוס יכול להכיל," נשמע הדייל אומר, תוך שהוא מבקש מתנדבים שיסכימו לרדת מהטיסה ולעבור לטיסה חלופית. הסיטואציה הגיעה לשיא האבסורד כאשר התגלה כי חלק מהנוסעים קיבלו כרטיסים לשורה 37 – שורה שכלל לא קיימת במטוס הקטן יותר.
למרות המאמצים הנואשים של צוות הטיסה, חלפו יותר משעתיים מעבר לשעת ההמראה המעודכנת עד שנמצאו מתנדבים שהסכימו לעבור לטיסה אחרת. תהליך איתור ופינוי כבודתם של הנוסעים שירדו מהטיסה הוסיף עוד עיכוב משמעותי, בעוד שאר הנוסעים נאלצו להמתין בסבלנות.
מחברת ארקיע נמסר: מאז ה-7 באוקטובר ארקיע עובדת בכוחות מתוגברים והטיסה מאות אלפי ישראלים ארצה. ביום ראשון, עם סגירת נתב״ג, וביטול הטיסות של החברות הזרות, נוצר מצב בו עשרות אלפי ישראלים נתקעו בחו״ל. כדי לעמוד בביקושים ולתת מענה מהיר לישראלים שנתקעו, ארקיע פועלת בכוחות מתוגברים, כדי לתת מענה לכמה שיותר נוסעים.
בעקבות החלפת מטוס ברגע האחרון מסיבה שלא בשליטת ארקיע, נוצר מצב שבו המטוס שהגיע הכיל 212 מושבים, בשעה שחברת שירותי הקרקע מכרה 8 מושבים בדלפקי הצ׳ק אין.
אנו מתנצלים על האירוע בפני הנוסעים, הם יפוצו בהתאם, ובמקביל הועברו לטיסה אחרת שהמריאה הערב.