מותג הרכבים היוקרתי ג'נסיס, שהפך בשנים האחרונות לסמל של יוקרה קוריאנית מתקדמת, מרחיב את היצע הדגמים בישראל עם השקת שתי גרסאות כניסה חדשות. המהלך מגיע כחלק מאסטרטגיה ברורה: להנגיש את היוקרה הקוריאנית לקהל רחב יותר ולהיכנס לתחרות ישירה עם המותגים הגרמניים המובילים בשוק הישראלי.
זהו מהלך מחושב היטב של ג'נסיס, שמבינה שכדי להתחרות בישראל עם ותיקי הענף כמו BMW, מרצדס ואאודי, צריך להציע לא רק איכות גבוהה אלא גם נקודת כניסה נגישה יותר למותג.
G80 – הסדאן המכובד במחיר חדש
הכוכב הראשון הוא ה-G80, שזוכה בצדק לתואר הדגם הנמכר ביותר של ג'נסיס עם למעלה מ-400,000 יחידות ברחבי העולם. הסדאן עבר לאחרונה מתיחת פנים מקיפה שהעניקה לו מראה מעודכן ועכשווי יותר.
גרסת ה-Exclusive החדשה מוצעת במחיר אטרקטיבי של 399,990 ₪ – כ-100,000 ₪ פחות מגרסת ה-Luxury הקיימת שנמכרת ב-499,000 ₪. זהו מחיר תחרותי מאוד בעולם הסדאנים היוקרתיים, שמציב את ה-G80 כאלטרנטיבה רצינית ל-BMW סדרה 5 או מרצדס מחלקה E.
למרות המחיר הנמוך יותר, המכונית לא מתפשרת על ביצועים: מנוע 2.5 ליטר טורבו-בנזין עוצמתי המפיק 300 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ, בשילוב עם הנעה כפולה חכמה ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. התוצאה? האצה מרשימה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד.
אבל הביצועים הם רק חלק מהסיפור. המפרט של גרסת ה-Exclusive מרשים בעוצמתו: מושבים מחוממים ומאווררים בעטיפת עור טבעוני, תאורת אווירה עם 64 גוונים משתנים (שיוצרת אווירה מיוחדת בערב), חלון גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד ומערכת סאונד איכותית עם 9 רמקולים.
מה שבאמת מייחד את הדגם הוא תשומת הלב לפרטים הקטנים: דיפון פנימי מסוג Piano Black המעניק תחושה פרימיום, זכוכיות כפולות בדלתות לבידוד אקוסטי משופר, ואפילו מערכת אימות טביעות אצבע ששומרת על פרופיל הנהג האישי. לא פחות מעניין ה-Head Up Display שמקרין את נתוני הנהיגה על הזכוכית הקדמית.
כמובן שגם בצד הבטיחות לא התפשרו: מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיבית הכולל בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי שטחים מתים עם תצוגה בלוח המחוונים, ואפילו התרעה על שכחת ילדים ברכב.

GV80 Coupe – הקופה הספורטיבית שמשנה את החוקים
אם ה-G80 הוא הסדאן המכובד, אז ה-GV80 Coupe הוא הילד הרע של המשפחה – בדרך הטובה. זהו הדגם הקופה הראשון של ג'נסיס, שמציע שילוב ייחודי של פרקטיות של רכב פנאי עם הספורטיביות של קופה קלאסית.
הדגם החדש יחסית מקבל עכשיו גרסת כניסה בשם Elegant במחיר של 599,990 ₪. נכון, זה עדיין לא מה שהיינו מכנים "זול", אבל המחיר נמוך ב-75,000 ₪ מגרסת ה-Luxury (675,000 ₪) וב-125,000 ₪ מגרסת ה-Ultimate המובילה (725,000 ₪).
מה שבאמת מרשים בקופה הזו זה המנוע: V6 טווין-טורבו 3.5 ליטר עם טכנולוגיית Mild Hybrid ואסיסט חשמלי של סוללת 48V. התוצאה? הספק משולב מרשיב של 409 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ – די בשביל לגרום לכל נהג לחייך מאוזן לאוזן.
אבל כוח זה לא הכל. הקופה מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה, מתלים אדפטיביים עם חיישני תוואי דרך (שקוראים את הכביש מראש ומכינים את המתלים לעיקולים), ומערכת בלימה מתקדמת Flex Brake. הנעה כפולה חכמה AWD דואגת שכל הכוח הזה יגיע לקרקע ביעילות מרבית.
גם המפרט הפנימי מרשים: גלגלי 20 אינץ' שמעניקים נוכחות דרמטית על הכביש, מסך מולטימדיה ענק של 27 אינץ' עם ממשק בעברית, מושבים מחוממים ומאווררים מעור איכותי, וחלון גג חשמלי שמוסיף תחושת מרחב למתחמי הנוסעים.
פרט מעניין במיוחד הוא מנגנון הסגירה הרכה של הדלתות – פיצ'ר שמעיד על תשומת הלב לפרטים ויוצר את אותה טריקה מפנקת שמכירים ממותגי היוקרה המובילים.

המירוץ על השליטה בשוק היוקרה
הצעד החדש של ג'נסיס מגיע בזמן שבו שוק הרכבים היוקרתיים בישראל נמצא במגמת צמיחה. הישראלים מוכנים להשקיע יותר ברכב, במיוחד אחרי שנות הקורונה שבהן הרכב הפרטי חזר להיות רלוונטי מאוד.
המותגים הגרמניים הוותיקים – BMW, מרצדס ואאודי – שולטים בשוק כבר עשרות שנים, אבל ג'נסיס מציעה הצעה שונה: איכות גבוהה, עיצוב מתקדם, טכנולוגיה מרשימה ושירות אישי, הכל במחירים תחרותיים יותר.
השאלה המעניינת היא האם הצרכנים הישראלים, שהתרגלו לסמל הסטטוס של הכוכב הכחול-לבן או המרצדס, יהיו מוכנים לעבור למותג קוריאני חדש יחסית. בהתבסס על ההצלחה של יונדאי וקיה בעולם, ועל האיכות המרשימה של ג'נסיס, יכול להיות שהפתעה מחכה למותגים הוותיקים.
בכל מקרה, עבור הצרכנים זה חדשות טובות: יותר בחירה, מחירים תחרותיים יותר, ושירות ברמה שלא הכרנו עד כה בענף הרכב הישראלי. מי שמפסיד? בעיקר הארנקים הפתוחים שעלולים להתפתות משתי ההצעות המפתות החדשות של ג'נסיס.