בעקבות התפשטות השימוש ב'נגיסון' להאכלת תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם, פנו הורים רבים לשאול האם השימוש בכלי זה מותר בשבת.
עבור מי שאינו מכיר את הכלי המדובר שצובר לאחרונה פופולריות רבה, נציין כי ה'נגיסון' הוא מעין מוצץ עם בית קיבול מחורר, שלתוכו מכניסים פירות או ירקות מרוסקים. וכך התינוק יכול למצוץ את ה'נגיסון' ולשאוב מתוכו את המיץ או הרסק בבטחה, כשחתיכות הפרי הגדולות והגרעינים העלולים לסכן אותו נותרים בתוך ה'נגיסון'.
יצוין כי קיימים כיום בשוק דגמים רבים ומגוונים של נגיסונים, שחלקם עשויים מפלסטיק, חלקם עשויים מסיליקון וחלקם עשויים מרשת בד.
השימוש ב'נגיסון' בשבת כרוך בשאלות רבות ומורכבות כגון "האם מותר לתת לתינוק לעבור על איסור שבת בידיים?" "האם יש איסור בורר בכך שהתינוק מפריד את הרסק מחתיכות הפרי והגרעינים שנותרים בתוך ה'נגיסון'?" "האם יש איסור סוחט בכך שהתינוק מוצץ את המיץ מתוך חתיכות הפרי?" "האם יש איסור סוחט בכך שהתינוק נושך את הנגיסון עצמו שעשוי מבד רשת?" ועוד שאלות הלכתיות שקצרה היריעה מלפרט אותן במסגרת זו.
לאחר בחינה של דגמי ה'נגיסון' השונים הנפוצים בשוק, הכריע הג"רמ""""מ קארפ הלכה למעשה כי מותר לכתחילה להשתמש בשבת קודש ב'נגיסון' העשוי מפלסטיק או מסיליקון, ואפילו אם הכניסו לתוכו ענבים האסורים בסחיטה בשבת מדאורייתא. אך אין להשתמש כלל בשבת ב'נגיסון' העשוי מרשת בד, משום שבעת האכילה התינוק סוחט את המיץ שנספג בבד עצמו.