פרטים חדשים נחשפו הערב בנוגע לאסון הפומ"ה בו נהרגו שבעה לוחמי הנדסה קרבית בחאן יונס, אשר חושפים כשלים חמורים ותקלות מבצעיות.
על פי הפרסום, פתח היציאה מהנגמ"ש היה מקולקל וקשירת הפתח באמצעות חבל הותירה אותו פתוח. דרך פתח זה, כך על פי החשד, הצליח מחבל להשליך מטען שהביא למותם של הלוחמים. בנוסף, מצלמות האבטחה שהיו מותקנות על הנגמ"ש לא תפקדו במשך תקופה ארוכה, ולדברי לוחמים, המפקדים היו מודעים לתקלות אלו. פרטים אלו מעלים שאלות קשות בנוגע לתחזוקת הכלים ולפיקוח על כשירותם המבצעית, אך לא פחות מכך גם לשאלת אחריות המפקדים ששולחים את הלוחמים בשטח.
מוקדם יותר היום, הודיעו דובר צה"ל ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) במשותף, כי שני המחבלים האחראים למותם של שבעת הלוחמים חוסלו. בתקיפת כלי טיס של חיל האוויר, שהתקיימה ביום חמישי האחרון, חוסלו המחבלים מצעב יאסר עבדאללה גלבאן ועבד אללטיף מוסא חגאג ברבח, שניהם פעילי חמאס.
באסון הכבד נהרגו: סמ"ר אלון דוידוב (21) מקרית ים, סגן מתן שי ישינובסקי (21) מכפר יונה, סמ"ר רונאל בן-משה (20) מרחובות, סמ"ר ניב רדיע (20) מאליכין. סמל רונן שפירו (19) ממזכרת בתיה, סמל שחר מנואב (21) מאשקלון וסמל מעיין ברוך פרלשטיין (20) מאשחר. כל שבעת הלוחמים השתייכו לגדוד 605 של חיל ההנדסה הקרבית.
נציין כי עוד באותו ערב, הורים לחיילים המשרתים באותו גדוד, מיהרו לשלוח מכתב נוקב למפקד הגדוד. במכתבם, הגדירו ההורים את התקרית כ"מיותרת ובת מניעה" והביעו זעזוע עמוק מ"ההפקרות שהתגלתה במלוא עוזה". הם האשימו את הפיקוד ב"רשלנות חמורה", וטענו כי "לא יעלה על הדעת כי הגדוד שתחת פיקודך הוא היחיד בצה"ל שעודנו משתמש בכלים ישנים ותקולים ומחוסרי ההגנה אותה מקבלים בשגרה כל גדודי החי״ר האחרים לרבות שאר גדודי ההנדסה".
נכון,שהכל בידי שמים, שליחת חייליםעם רכב תקוה,זה רכב ללא טסט.הרב זילברשטיין הגדיר את זה כרצח למי שנוסע ברכב ללא טסט
רוצחים!