המותג הסיני VOYAH, שהושק בשנת 2020 על ידי ענקית הרכב דונגפנג, כבר הספיק להרשים עם דגם ה-Free, וכעת הוא מביא אלינו את ה-Dream, מיניוואן יוקרתי, חשמלי ומהפכני, שיכול בקלות לגרום לכם לחשוב שמדובר בטרקלין נייד ולא ברכב משפחתי. יצאנו לנסיעת מבחן כדי לגלות האם החלום הזה באמת יכול להתממש על כבישי ישראל.
אי אפשר להתעלם מה-Dream. עם מימדים מרשימים (מעל 5.3 מטרים אורך!) ועיצוב אלגנטי ומרשים, הוא מושך מבטים בכל מקום אליו הוא מגיע. הגריל הקדמי הענק, יחד עם יחידות התאורה הצרות, מעניקים לו חזות יוקרתית ונוכחות עוצמתית.
לנסיעת המבחן שלנו, הגענו לסוכנות בהרצליה, שם קיבלנו רכב בצבע חציל ייחודי – גוון שעלול להישמע מוזר בהתחלה, אך בפועל מקנה ל-Dream (דרים, בעברית) יופי ייחודי ויוצא דופן על הכביש. אומנם הרכב הלבן מרשים בפני עצמו (ואותו תוכלו לראות בתחילת הסרטון), אך דווקא צבע החציל מעצים את תחושת המיוחדות והאלגנטיות של הרכב.
אבל למה אתם מחכים? כנסו אלינו והצטרפו לנסיעת המבחן.
תא נוסעים: סלון יוקרתי על גלגלים עם פינוקים לכל אורך הדרך
בנסיעת המבחן שלנו, אירחנו לחברה והסבר את רפאל חביב, מסוכנות VOYAH בהרצליה, שנתן לנו הדרכה מקצועית ועשינו יחד סקירה מיוחדת ומצולמת של הרכב.
כבר בפתיחת הדלתות מתגלה עולם אחר. תא הנוסעים של ה-Dream הוא פשוט מרהיב. העיצוב מינימליסטי אך עשיר בחומרים איכותיים – עור משובח, דיפוני עץ ואלמנטים ממתכת. הדבר הבולט ביותר הוא המרחב האדיר, במיוחד בשורת המושבים השנייה. כאן, שני מושבי קפטן מפנקים ממתינים לנוסעים, מתכווננים חשמלית עם פונקציות חימום, אוורור ואפילו עיסוי! חווית המסאז' לוותה אותנו לאורך כל הדרך והייתה תענוג אמיתי בנסיעות ארוכות. המרווח בין המושבים בשורה השנייה פשוט עצום, ומאפשר כניסה קלה לשורת המושבים השלישית, שמכילה שלושה מקומות ישיבה מרווחים למבוגרים, ונהנית מרצפה שטוחה לגמרי. (שימו לב רק בעת פתיחת הדלתות האחוריות לוודא שהכיסא לא ימעך בטעות את מי שיושב מאחור).
לוח המחוונים הדיגיטלי משתלב עם שני מסכי מולטימדיה נוספים, ויוצרים קוקפיט תלת-מסכי חדשני ומרשים. מערכת השמע מבית Dynaudio מספקת חווית סאונד עשירה ואיכותית, ותאורת האווירה משלימה את האווירה היוקרתית. תא המטען גדול במיוחד, ולא חסרות גם פינות אחסון נוספות ברחבי הרכב. לא מעט שקעים פזורים בתא הנוסעים, וישנו גם שולחן מובנה המתאים למחשב נייד (ממוקם בגב המושב) – VOYAH חשבו על הפרטים הקטנים ביותר כדי להבטיח נוחות מקסימלית. בקיצור, ה-Dream הוא לא רק רכב, הוא חוויה שלמה.
ביצועים וטווח: כוח חשמלי ושקט מופתי עם נתונים ריאליים
ה-Dream מצויד בצמד מנועים חשמליים המספקים יחד 434 כוחות סוס – נתון שלא הייתם מצפים למצוא במיניוואן. הכוח הרב הזה, בשילוב עם הנעה כפולה, מאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בלבד, נתון שהיה שמור בעבר למכוניות ספורט. הנהיגה חלקה ושקטה להפליא, והמנועים מספקים את הכוח באופן מיידי ולינארי, כצפוי מרכב חשמלי.
ה-Dream מציע שישה מצבי נהיגה לבחירה: אקו, קומפורט, פרפורמנס, שטח, קרח ומותאם אישית. רוב הדרך העדפנו את מצב אקו, וגם במצב זה לחיצה על דוושת התאוצה מאיצה את הרכב באופן ששום מיניוואן אחר לא יודע לעשות. להפתעתנו, הוא נשאר יציב להפליא על הכביש גם כשדוחקים בו במהירויות כביש 6, אם כי במהירויות אלו הורגשו רעשי רוח, המזכירים שאין מדובר ברכב נמוך.
הסוללה הגדולה, בקיבולת של 109kWh, מאפשרת טווח נסיעה מוצהר של כ-480 ק"מ. בנסיעת המבחן שלנו, שכללה נהיגה עירונית ובינעירונית באזורים שונים ברחבי הארץ, יום חם ופקוק, ושבעה נוסעים עם מטען, נדרשנו לשלוש טעינות בסך הכל על פני 600 ק"מ. הטעינה הייתה סבירה מאוד ביחס לנתונים המוצהרים, וכמובן שבתנאים רגועים יותר לא תידרשו לטעון מעבר לטעינת לילה בבית. טעינה מהירה (20%-80%) אורכת כ-36 דקות, וטעינה ביתית AC בקצב של 11 קוט"ש זמינה גם כן.
חווית נהיגה ובטיחות: מעל ומעבר למצופה
ה-Dream מצויד במערכת מתלי אוויר אלקטרונית מתקדמת, המאפשרת כיוונון ושיכוך זעזועים מעולים. המערכת מאפשרת לשלוט על גובה הרכב: ניתן להנמיך אותו לצורך העלאת אדם במצב רפואי, ובלחיצת כפתור הוא עולה במצב שטח קל (עם הנעה כפולה). במצב ספורטיבי הרכב מנמיך את עצמו, ובמצב קומפורט תוכלו לנסוע עם צלחת מרק בלי חשש. גם בכבישים פחות אידיאליים, הרכב שומר על יציבות ונוחות מרבית, ומרחף מעל המהמורות. ההיגוי מדויק יחסית לגודלו, והרכב מפתיע ביכולת התמרון שלו. נהנינו מכל רגע בנהיגה ברחבי הארץ, ומהרגע הראשון הרגשנו את הייחודיות של הרכב.
בתחום הבטיחות, ה-Dream מציע חבילה מרשימה במיוחד. הוא כולל את כל מערכות הבטיחות האקטיביות והפסיביות המקובלות, ואף מעבר לכך: בלימת חירום אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מערכת לניטור עייפות נהג, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ראיית לילה ואפילו חניה אוטונומית. VOYAH לא חסכו באף פרט כדי להבטיח את בטיחות הנוסעים.
סיכום: חלום שהתגשם, וגם משתלם?
ה-VOYAH Dream מציב רף חדש בקטגוריית המיניוואנים החשמליים. הוא משלב יוקרה בלתי מתפשרת, מרחב פנימי אדיר, ביצועים מרשימים ומערכות בטיחות מתקדמות, והכל בעטיפה חשמלית. מחירו הרשמי של הדרים לפני הנחה הוא 430,000 ש"ח. אם נשווה אותו למתחרים היפניים כמו טויוטה סיינה והונדה אודיסי, שברמת הגימור הגבוהה מחירם מגיע ליותר מ-450,000 ש"ח (וקשה לדעת במדויק את מחירם מכיוון שאין להם יבוא ישיר), שלא לדבר על כך שהם פחות מפוארים מה-VOYAH Dream ואין להם את הנוחות של מתלי האוויר. כמובן שיש לזכור שמדובר ברכב חשמלי, שזהו חיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה בדלק. בגזרה החשמלית, ישנו המקסוס מיפה 9 שבגרסתו המפוארת עולה כ-350,000 ש"ח (חכו לכתבה עם הסקירה שלנו עליו), אבל הוא לא מתיימר להיות רכב פרימיום.
ה-VOYAH Dream הוא רכב מיניוואן חשמלי שמציע הרבה מעבר למה שניתן היה לצפות מרכב סיני. עם עיצוב אלגנטי, איכות חומרים גבוהה, ביצועים מרשימים, ומחיר בהתאם, הוא בהחלט מתמודד רציני בשוק הרכב המקומי. אם אתם מחפשים רכב משפחתי עם טכנולוגיה מתקדמת ואיכות גבוהה, ה-VOYAH Dream הוא בהחלט אחד הרכבים שצריך לשקול.
"למי שצריך רכב 7 מקומות, יוקרתי ומפנק עם הנעה כפולה" אומר לנו רפאל חביב בסיום הנסיעה, "זהו רכב ללא תחרות". אם קראתם עד כאן, נדמה לי שאתם מסכימים איתו.
אז מה דעתכם? האם ה-VOYAH Dream הוא רכב החלומות שלכם? ספרו לנו בתגובות!