אחרי סקירה של כמה מיני ואנים, השבוע החלטנו להתמקד ברכב משפחתי של המותג 'סקיוול'. לשם כך הגענו לראשון לציון, אל אולם התצוגה של המותג כדי לצלול לעומק עולם הרכב החשמלי ולפגוש את רן כהן, מנהל המכירות הארצי. כבר בכניסה הורגשה אווירה חמה ומסבירת פנים, כשרן מברך אותנו: "ברוכים הבאים לבית שלנו." הוא הדגיש את חשיבות חווית הלקוח והמסר כי סקייוול כאן כדי להישאר, כשהם פועלים במרץ להבטיח זאת.
הביקור נפתח בחוויית נהיגה עם הסקייוול ET5 GT.Pro, רכב המצטיין בטווח נסיעה, מרווח פנימי וסוללה חזקה, מהגדולים בקטגוריה. רן, שמוביל את פרויקט סקייוול מזה שנתיים, שיתף מניסיונו העשיר בתחום הרכב, המשתרע על פני 18 שנים, רובן בחברה גדולה. הוא סיפר על האתגרים וההצלחות בכניסה לקבוצת המאגר, יבואנית החלפים הגדולה בישראל, והדגיש שהם עומדים ביעדים, על אף הדרך הארוכה לבניית מותג חזק ויציב.
סקייוול מתרכזת כיום בדגם ה-ET5, שמגיע בשתי גרסאות סוללה – 400 ק"מ ו-500 ק"מ, כאשר הביקוש הרב יותר הוא לגרסת ה-500 ק"מ. בעתיד הקרוב צפויים להגיע דגמים נוספים מקטגוריות שונות, כולל דגם קומפקטי יותר בקטגוריית C, שיתחרה ברכבים סביב 160,000 שקלים. כבר בשנת 2022 הודיעה היבואנית כי דגמי 7 מושבים ל-ET5 מתוכננים להגיע לארץ, לצד מיניוואן חשמלי ורכב פנאי קומפקטי חדש. דגש מיוחד מושם על מערך השירות, שנועד להעניק ביטחון ללקוחות הרכב החשמלי, החל מתמיכה במכירה ועד לגיבוי מלא לאחר מכן, כולל ניידות ומרכזי שירות נגישים בפריסה ארצית. שמועה רווחת בקבוצות המשתמשים כי השירות הוא גולת הכותרת של החברה.
במהלך הבדיקה, עלו כמה נקודות בנוגע לאבזור הרכב. נציין כי מספר שקעי ה-USB מוגבל בהשוואה לרכבים חדשים, ואינם בפורמט Type-C המתקדם. עם זאת, קיים שקע חשמלי סטנדרטי (220 וולט) שימושי במיוחד. רן הסביר כי החברה קשובה למשוב הלקוחות, וכי שינויים אלו, כמו שדרוג לשקעי Type-C. Apple CarPlay ו-Android Auto כבר השתדרגו מהעבר ומגיעים בצורה אלחוטית, ללא צורך להסתבך בכבלים מיותרים.
הצצה אל פנים הרכב: מרווח, נוחות ועיצוב
בהמשך הביקור הצטרף אלינו תומר ממחלקת המכירות, כדי להציג את פנים הרכב. הוא הדגיש את המרווח הפנימי העצום של ה-ET5, הממוקם בסגמנט D-SUV, עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ. הרכב, בדור השלישי והמעודכן שלו, מציע ריפודים לבנים, תאורת אווירה פנימית, שטיחים משודרגים, חימום למושבים ורמקולים איכותיים. תומר אף ציין שהמרווח הפנימי הוא מהגדולים בקטגוריה, דבר המורגש מיד בישיבה במושבים האחוריים.
תא המטען של הסקייוול ET5 מרשים במיוחד, עם נפח של 467 ליטר (לפי מדידה סינית לגובה המדף). הוא יכול להגיע גם ל-1141 ליטר בקיפול המושבים האחוריים. תומר סיפר כי הוא הצליח להכניס לרכב עגלות, קופסאות איקאה ואפילו מקרר, תוך הדגשה על ניצול מקסימלי של המרחב ללא דיפוני פלסטיק מגבילים, ואפשרות אחסון נוספת מתחת למגש התחתון. הוא שיתף סיפורים מלקוחות, כולל לקוח שהעביר מקרר רגיל לצפון באמצעות הרכב, ולקוחות אחרים שהצליחו להכניס את כל ציוד הטיולים של משפחה עם שלושה ילדים.

בתא הנהג, נחשפים מסך מולטימדיה גדול (עד 12.8 אינץ'), צג מידע דיגיטלי מפורט (עד 12.3 אינץ'), מזגן יעיל במיוחד ומערכת סאונד משודרגת עם 8 רמקולים. הרכב תומך בעברית, וכולל משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB (ארבעה שקעים, שניים מתוכם מאחור), שקע 220 וולט ותאורת אווירה מתחלפת. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק ושדה הראייה רחב, מה שמעניק תחושה של בית לנהגים המגיעים מרכבי SUV פופולריים אחרים. נציין לטובה את השילוב בין פקדי טאץ' ללחצנים פיזיים, במיוחד עבור מערכת המיזוג ומכווני האיתות, תכונה החוזרת כעת לתעשייה מטעמי בטיחות ונוחות.
העיצוב הפנימי, בדגש על הצבע הלבן בשילוב עם דמוי השיש, יוצר תחושה יוקרתית ונעימה. הריפודים הלבנים, הזמינים עם סוללת ה-500 ק"מ, מושכים לקוחות רבים. מערכת המיזוג זוכה לשבחים, במיוחד בימי הקיץ החמים, ומצליחה לקרר את חלל הרכב הגדול ביעילות מרשימה, גם הודות להצללה בגג פנורמי גדול במיוחד (0.82 מ"ר).
מפרט טכני וביצועים
הסקייוול ET5 מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. הוא מגיע למהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות (בדגמי 86 קוט"ש) או 9.6 שניות (בדגמי 72 קוט"ש). משקל הרכב עומד על כ-1920 ק"ג (לדגם 72 קוט"ש) עד 2305 ק"ג (לדגם 86 קוט"ש).
מידות הרכב: אורך: 4720 מ"מ, רוחב: 1908 מ"מ, גובה: 1696 מ"מ, בסיס גלגלים: 2800 מ"מ, מרווח גחון: 159 מ"מ.
גלגלים וצמיגים: הרכב מצויד בחישוקי סגסוגת דו-גוניים בגודל 19 אינץ'. מידות הצמיגים: 235/50R19. במקום גלגל חלופי, הרכב מגיע עם ערכת תיקון פנצ'ר או ערכת ניפוח.
מערכות בטיחות
סקייוול ET5 כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים, התרעת אי שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון סטייה מנתיב אקטיבי, סייען חניה אוטומטית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ומצלמת חניה היקפית 360 מעלות עם חיווי סנטימטרים מדויק. כל אלו מסייעים בנהיגה ומעניקים ביטחון. הרכב מצויד גם ב-6 כריות אוויר ועיגוני ISOFIX במושב האחורי.
במהלך נסיעת המבחן עצמה שארכה מספר ימים, בהם לקחנו את הרכב כדי ללמוד ולהכיר לעומק, נזכרנו שזה רכב חשמלי, אחרי שבדומה לאחרים גם הוא עף מהר מידי, אך גם נזרק מעט הצידה ולרגע היה נראה שהוא לא מצליח לעבור את הסיבוב שביצענו. בהמשך, הפעלנו את חיישני הבקרה השונים ושוב ניסינו לבצע את הסיבוב המדובר, אלא שהפעם, הרכב היה יציב במיוחד ומחובר אל הכביש היטב. כל ניסיון להסיט את ההגה, ללא הפעלת מחוונים, דרש מאמץ רב והתעקשות.
לסיום, תומר סיכם את היתרונות של הסקייוול: "מי שיש לו רכב חשמלי, לא חוזר לרכב בנזין. מי שיש לו SUV, לא חוזר למשפחתי קומפקטי." הוא הדגיש את קלות הכניסה והיציאה מהרכב, המתאימה גם למבוגרים, ואת הטכנולוגיות המסייעות כמו מצלמות 360 מעלות עם חיווי סנטימטרים, כניסה אוטומטית לחניה ובלימה אוטונומית ברוורס, המעניקות ביטחון בכביש. לדבריו, סקייוול ET5 עם סוללתה המצוינת וטווח הנסיעה הריאלי הוא "מספר אחת" במבחני רכב, וקיימות כבר משפחות עם מספר רכבי סקייוול, כולל לקוחות שמשדרגים לדגמים מתקדמים יותר בתוך המותג. הוא צופה עתיד ורוד לסקייוול, כשהוא סומך על היצרן הסיני להביא דגמים חדשים ומרתקים.
”במקום גלגל חלופי, הרכב מגיע עם ערכת תיקון פנצ'ר או ערכת ניפוח.”
???