הכנסת אישרה היום(רביעי) בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, המגדיל משמעותית את היקף פעילותם של יבואני הרכב הזעירים, ומאפשר להם לייבא עד 60 כלי רכב בשנה – פי שלושה מהכמות שהותרה עד כה. ההסדר נקבע כהוראת שעה לתקופה של ארבע שנים החל מ-19 באוגוסט, וצפוי לעודד יבוא כלי רכב במחיר נגיש לציבור.
בנוסף, התיקון מוסיף מעתה אופנועים וטרקטורונים לרשימת כלי הרכב שיכולים להיכנס לארץ ביבוא זעיר או עקיף, כך שחובת היבואן הישיר לספק שירות, טיפולים ומימוש אחריות תכלול מעתה גם אותם, ולא רק רכב נוסעים ומסחרי כפי שהיה עד כה.
בעל רכב, גם אם לא רכש אותו מהיבואן הישיר, יוכל לקבל את כל שירותי התחזוקה, התיקונים והטיפול בתקלות בטיחות סדרתיות ("ריקול"), בהתאם לקבוע בחוק.
התיקון לחוק נועד להרחיב את ההיצע והמגוון בשוק, להבטיח שירות ושקיפות, ולעודד תחרות הן במחירי הרכב והן ברמת השירות לצרכן. שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להאריך את תוקף ההוראות עד לארבע שנים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הפחתת יוקר המחיה היא יעד מרכזי במדיניות המשרד. התיקון שאושר היום יפתח את שוק הרכב לתחרות אמיתית, יאפשר יבוא מגוון רחב יותר של דגמים, וישפיע באופן ישיר על הורדת מחירי כלי הרכב. זוהי בשורה של ממש לכל אזרחי ישראל, אשר הוצאות הרכב הן מרכיב משמעותי בסל ההוצאות שלהם. זהו צעד נוסף בשורה של צעדים שנועדו לחסוך לציבור אלפי שקלים בשנה. נמשיך לקדם שקיפות, הוגנות ותחרות בכל מחזור חיי הרכב, מהרכישה, דרך התחזוקה ועד המכירה."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מדובר בצעד נוסף ומשמעותי בקידום מדיניות השרה רגב להפחתת יוקר המחיה. עידוד יבואני רכב זעירים והרחבת השירות לכלל כלי הרכב, גם אלו שיובאו בערוצים אחרים, יגדילו את ההיצע ויעודדו תחרות אמיתית בשוק הנשלט כיום בידי מספר מצומצם של גורמים. אני בטוח כי צעדים אלו יובילו להוזלת מחירים ולהרחבת מגוון הדגמים לצרכן הישראלי."
מירי לא מפסיקה להוציא הודעות יחצ על כלום ושום דבר. ה"רפורמה" הזאת לא תחסוך כלום. צריך לבטל את הבלעדיות של היבואנים הקיימים ולאפשר לכל יבואן לייבא כל רכב (וכמובן לתמוך בכל הלוגיסטיקה של הטיפולים). לדוגמה לאפשר לחברות ליסינג לייבא רכבים בעצמו. רק זה ייצור תחרות אמיתית. יבואנים קטנים זה טוב רק למכוניות יוקרה. במכוניות עממיות אין בזה הרבה כסף.
ביטול מס הנסועה האקסקלוסיבי שמתכננים לרכבים חשמליים יעודד את רכישת המכוניות החשמליות ויכניס המון כסף למדינה. המס מתעלם מהמס משולם על הסוללה החשמלית ששקול בהכנסות שלו למס שנגבה בחמש עשרה שנות תידלוקים של רכבים רגילים. המדינה לא חושבת ומעודדת רכבים מזהמים שפוגעים בבריאות הציבור. ישראל כבר עכשיו בעקבות ההתנהלות הטיפשית של הממשלה מפגרת אחרי מדינות המערב. רוצים להטיל מס תעשו את זה לכל הרכבים. כמובן שתורידו במקצת את המס על הבלו – פשוט תלכו לטבלאות האקסל שלכם נערי האוצר. יש לי הרגשה שהיבואנים שעושים כסף עצום על מכוניות פח הם אלה אלו שלוחצים למס על חשמליות. לא טוב להם חשמליות