מבקר המדינה פרסם דו"ח מיוחד על התנהלות רשויות המדינה במבצע "עם כלביא" מול איראן, וקבע כי המדינה כשלה בטיפול באזרחים בעורף.
על פי הממצאים, לא היה גורם ממשלתי אחד שניהל את פינוי התושבים שבתיהם נפגעו, והטיפול הופקד בידי הרשויות המקומיות, בהנחיית רשות החירום הלאומית.
הנציבות לתלונות הציבור הפעילה קו חם וצוותים מיוחדים שפעלו בבתי מלון שאליהם פונו תושבים. בקו החם התקבלו כ-700 פניות, ועיקר התלונות היו על תקינות מקלטים, פיצויים על נזקים, ודרכי הטיפול במפונים. הגופים שעליהם התקבלו הכי הרבה תלונות היו רשות המיסים, עיריית בני ברק ועיריית בת ים. יותר ממחצית מהתלונות תוקנו.
הדו"ח מציין פערים גדולים בתשלומים ששילמו הרשויות לבתי המלון, כאשר לא נקבעו קריטריונים אחידים בנוגע לתעריפים, מרחק ומיגון. בקרב המפונים נרשמה אי-בהירות לגבי מועד עזיבתם את המלונות, ולדברי המבקר, לא הייתה להם יכולת למצוא הסדרים חלופיים בזמן סביר. כך לדוגמה, משפחה חרדית מבני ברק התבקשה לעזוב מלון ביום צום ללא התראה מוקדמת. בנוסף, משפחות של חולים שנפטרו לאחר שהועברו לבתי חולים מרוחקים נאלצו לשאת בהוצאות העברת יקיריהם לקבורה, עד שהתערבות הנציבות הובילה להחזר הוצאות על ידי הביטוח הלאומי.
תלונות רבות נוספות התקבלו בנוגע לקושי בקבלת מידע ברשות המיסים ולפערים בפיצויים שקבעו השמאים. מתחילת המלחמה התקבלו בקרן הפיצויים 52,183 תביעות.
מבקר המדינה קרא לממשלה למנות גורם שירכז את הטיפול בפינוי תושבים בשעת חירום, וכן להקים מוקד מידע ארצי שיספק נתונים לאזרחים.