קמפיין רפורמת החשמל של משרד האנרגיה וחברת נגה נושא פירות: לראשונה נחצה רף 300 אלף הצרכנים שהתניידו לספקי חשמל פרטיים, המייצגים למעלה ממיליון וחצי אזרחים שנהנים מהנחות משמעותיות. על פי הנתונים, רק בחודש אוגוסט הוגשו למעלה מ-30 אלף בקשות ניוד, והתחרות בשוק הולכת וגוברת.
רפורמת החשמל, שעלתה לראשונה בחודש יולי של השנה שעברה, צוברת תאוצה. על פי נתונים שפורסמו על ידי חברת נגה, האחראית על ניהול משק החשמל בישראל, בחודש אוגוסט האחרון הגישו 30,550 בתי אב ועסקים בקשות ניוד, מה שהביא את סך המתניידים לכדי 304,585 צרכנים. מדובר ביותר ממיליון וחצי אזרחים שנהנים כבר היום מחשמל מוזל, כחלק מהמהלך שמטרתו לשבור את מונופול חברת החשמל ולפתוח את השוק לתחרות.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, התייחס להצלחה ואמר: "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שחוסכת לכל משפחה מאות ואלפי שקלים בשנה. שברנו את מונופול חברת החשמל, ופתחנו את משק החשמל לתחרות". הוא הוסיף וקרא לציבור: "גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו".
נתוני חודש אוגוסט מראים כי מתוך המצטרפים החדשים, 11,937 הם בעלי מונה ביתי בסיסי, 8,058 בעלי מונה ביתי חכם ו-641 בעלי מונה עסקי חכם. בנוסף, אלפי צרכנים כבר התניידו בין הספקים הפרטיים, מה שמוכיח קיומה של תחרות של ממש בשוק. קמפיין שיווקי חדש של חברת נגה ומשרד האנרגיה והתשתיות עלה לאוויר בחודש האחרון במטרה להעלות את המודעות הציבורית לרפורמה, וההערכה היא כי מספרי הניוד ימשיכו לטפס גם בחודשים הקרובים.
משרד האנרגיה והתשתיות, יחד עם רשות החשמל, חברת נגה וחברת החשמל, פועלים לקידום צעדים נוספים שיגבירו את התחרות ויסירו חסמים. בין הצעדים המתוכננים: הגדלת היצע החשמל באלפי מגה-וואטים נוספים שחברות פרטיות יוכלו לרכוש ישירות מהיצרנים, קיצור זמן המעבר בין החברות ל-7 ימים בלבד במקום 14 כיום, וצעדים נוספים שיקלו על הליך הניוד.
עובדים עלינו. אין שום תחרות. במקום שהמדינה תרוויח הטייקונים מרוויחים.