יונדאי (Hyundai) חשפה את ה-"CRATER Concept" – רכב שטח קומפקטי וקשוח את רוח ההרפתקאות לשלב הבא. הרכב, שתוכנן במרכז הטכנולוגי של יונדאי בקליפורניה, נועד לשקף עמידות, יכולת שטח משופרת ועיצוב שמתאים לדרישות הלקוח האמריקאי.
ה‑CRATER Concept הוא הרבה יותר מרכב תצוגה: הוא מגלם את המחויבות של יונדאי לעיצוב רבגוני ורגשני יותר בדגמי XRT העתידיים. העיצוב החיצוני מבוסס על שפת "Art of Steel", שממירה את חוזק וגמישות הפלדה לשפה פיסולית, ומשדרת חוזק, עמידות ומטרה, בהשראת הנופים הקשוחים שהרכב נועד להתמודד איתם.
הרכב בנוי על ארכיטקטורת מונוקוק קומפקטית שמאפשרת לו "ללכת לכל מקום", ומצויד בגלגלים בגודל 18 אינץ’ בהשראת מטאוריט משושה הפוגע בנוף מתכתי. הגלגלים עטופים בצמיגי שטח 33 אינץ’ להבטחת אחיזה ומרחק גחון מעולים. בין אלמנטים נוספים בולטים ניתן למצוא מגן גחון רחב ופונקציונלי, פלטפורמת גג למתקני תאורה ואביזרים, וכבלי "Limb Risers" מהמכסה הקדמי לגג להגנה מענפים נמוכים. חתימת התאורה של הרכב תלת‑ממדית ומשתמשת בטכנולוגיית "פיקסל פרמטרי" של יונדאי.
בתא הנוסעים, ה‑CRATER Concept תוכנן עבור חובבי הרפתקאות טכנולוגיים. צורות טכניות עטופות בחומרים רכים אך עמידים, מספקות נוחות ופרקטיות, עם תצוגה עילית (HUD) לרוחב מלא, קליטת פיד מראת מצלמה אחורית, וכלוב בטיחות פונקציונלי הכולל ידיות אחיזה משולבות. ההגה המרובע כולל צג פיקסלים מרכזי וכפתורים לבחירת מצבי נהיגת שטח – שלג, חול, בוץ, אוטומטי ו‑XRT – באופן מהיר ונוח.
הרכב כולל גם פיצ’רים מוסתרים ומפתיעים: וו גרירה כפול המשמש כפותחן בקבוקים, מצלמות מראה צדדיות המשמשות גם כפנסים וניתנות להסרה, ורמקול מרכזי נשלף בלוח המחוונים. מערכות שטח מתקדמות מאפשרות שליטה בנעילת דיפרנציאל קדמי ואחורי ובבקרת אחיזה ובלימה, יחד עם בורר מצבי שטח מוכנים לשלג, חול ובוץ.
הצבע החיצוני "Dune Gold Matte" בהשראת חופי קליפורניה משתלב עם פנים "Black Ember Interior" העמידים לשטח, ופרטים כתומים-כסופים מוסיפים ניגודיות ואנרגיה לרכב. CRATER Concept מוכן לכל מסלול, משלב בין עיצוב קשוח לפונקציונליות מתקדמת, ומביא את רוח ההרפתקאות של יונדאי XRT לעידן הבא.
חשוב להדגיש כי מדובר בהשקה של הרכב בחו"ל וטרם ידוע מתי יושק הדגם בישראל.