צעד דרמטי בבנימין: 465 דונם הוכרזו היום (רביעי) כאדמות מדינה, שיאפשרו להרחיב את היישוב גבעות הרואה באופן דרמטי, זאת לאחר שבחודש פברואר 2023 הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז על הכרה ביישוב גבעות הרואה כיישוב חדש ועצמאי. מאז, מקודמים במרץ כלל הליכי הסדרת היישוב: נחתם ע"י אלוף פיקוד מרכז הרחבת תחום השיפוט, נקבע ע"י משרד הפנים סמל יישוב, וכעת הוכרזו השטחים כאדמות מדינה.
לצד זאת, כבר בימים אלו מקודמת תב"ע ראשונה של למעלה מ – 900 יח"ד. המהלך מתבצע כחלק ממדיניות השר סמוטריץ׳ לביצור וחיזוק ההתיישבות, ולצד אישורם של למעלה מ- 100 יישובים חדשים, עשרות אלפי יחידות דיור, עשרות אלפים דונמים של אדמות מדינה ועוד.
שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ: "גבעות הרואה, יישוב אשר עמד בגבורה במשך למעלה מעשרים שנה של המתנה לרגע בו ממשלת ישראל תקדם את הסדרתו. ב"ה כחלק מהסדרת כלל ההתיישבות הצעירה בשנים האחרונות, אנחנו זוכים להשלים את המלאכה גם כאן, וההכרזה שקידמנו היום תהווה מנוף אדיר של צמיחה ופיתוח ליישוב״.
השר הוסיף: ״מול תכניות השמאל לפנות יישובים – אנחנו נלחמים במדינה פלסטינית שלא תקום. מדובר במקל גדול נוסף שאנחנו תוקעים בגלגלי המדינה הפלסטינית שלא תקום, ומקדמים ריבונות דה-פקטו. אני מודה לאנשי המינהל האזרחי, לאלוף הפיקוד ולמינהלת ההתיישבות על הובלת המהלכים".
ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, אמר: "הכרזת מאות רבות של דונמים בגבעת הרואה הינה מהלך בעל חשיבות אסטרטגית מהמעלה הראשונה. היישוב ממוקם במרחב מרכזי בלב הארץ, ומהווה את העוגן המערבי של גוש שילה-עלי. הרחבתו מחזקת את הרצף ההתיישבותי, את האחיזה הישראלית בשטח ואת הביטחון של מאות אלפי אזרחי ישראל".
גנץ הוסיף: "בשנים האחרונות חברינו בממשלה ואנחנו פועלים בעקביות כדי להפוך את מפת ההתיישבות ממאבקי הישרדות לתכנון ארוך טווח של יישובים גדולים, חזקים ומבוססים. ההכרזה הזו, לצד קידום אלפי יחידות דיור בכל האזור, היא חלק ממהלך רחב שמעצב מחדש את עתיד בנימין, יהודה ושומרון ומבטיח שמדינת ישראל תמשיך לבנות, להתפתח ולחזק את נכסיה האסטרטגיים בלב הארץ. אני מברך את השר בצלאל סמוטריץ' ואת כל השותפים לקידום המהלך החשוב ומודה להם על השינוי העצום שהם מבצעים בשטח".
גנץ התייחס לדבריו של נפתלי בנט לפיהם הוא יקדם פינוי של מאחזים ויתמוך באוטונומיה פלסטינית: ״זו גם התשובה לכל מי שממשיך לחלום על "אוטונומיה", מדינת טרור בלב הארץ. בעוד אחרים מדברים על מסירת שטחים אסטרטגיים לידי ישות מושחתת ומעודדת טרור, אנחנו מחזקים את האחיזה הישראלית בשטח, בונים יישובים ומעצבים את עתיד האזור מתוך אחריות לביטחון מדינת ישראל״.