בשבועות הקרובים יוארכו שעות הפעילות בקו, ויתווספו עוד 8 רכבות יומיות, לצד 5 רכבות במוצאי שבת; זאת בכפוף להפסקת העיצומים הגלויים והסמויים של ועד העובדים, המנסה למנוע את תוספת השירות המתוכננת בקו זה ובקווים אחרים
מעל מיליון (1,041,282) נסיעות בוצעו במהלך החצי שנה הראשונה לתקופת ההרצה השירותית-תפעולית של הקו המהיר לירושלים.
מנתוני רכבת ישראל עולה כי בין התאריכים 25.9.18-20.3.19, בוצעו בקו מעל מיליון נסיעות, בכ-6,500 רכבות שהופעלו.
מבדיקת נתון הנסיעות היומי, עולה כי מידי חודש עוד ועוד נוסעים מביעים אמון בקו.
ממוצע הנסיעות היומי עולה באופן תדיר, כאשר באוקטובר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 5,832, בנובמבר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 6,436, בינואר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 8,302, ובפבר' ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 8,950.
עם התקדמות ההרצה ועבודות התחזוקה והחישמול בקו המהיר לירושלים, הקו החשמלי הראשון של רכבת ישראל, יוארכו החל מה-29.3.19 שעות הפעילות בימי חול, ויתווסף שירות במוצאי שבת. זאת בכפוף לשיתוף פעולה של ועד העובדים, אשר בשלב זה מערים קשיים רבים בכל האמור להפעלת הלו"ז החדש.
שעות הפעילות בקו, מידי יום חול, יהיו עד השעה 21:30, במקום עד שעה 19:30, בתדירות של שתי רכבות בשעה , לכל כיוון. בנוסף, מידי מוצאי שבת, יופעלו חמש רכבות נוספות בקו, ואלה יפעלו בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון.
בזאת יגדל מספר הרכבות המופעלות בקו מידי יום מ-54 ל-62, ואליהן יתווספו 5 רכבות במוצאי שבת. סה"כ תוספת של 45 רכבות בשבוע.
קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.
תחנת ירושלים נבון (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) , ממוקמת כ-80 מטרים מתחת לפני הקרקע. הנוסעים עולים למפלס העליון של התחנה, באמצעות מערכת דרגנועים ושלוש מעליות מהירות.
בשל מורכבות הקו, שהינו קו הרכבת החשמלי בראשון בישראל, הוגדרה תקופת הרצה שירותית-תפעולית, בה מתבצעות הנסיעות ללא תשלום (לנוסעים מתחנת ירושלים נבון), ומספר הנוסעים בכל רכבת מוגבל ל-400 איש במקום כ-1200 שכל רכבת יכולה להכיל בתפוסה מלאה.
הקו המהיר לירושלים קיבל את כל האישורים הביטחוניים מכלל גופי הביטחון וההצלה הרלוונטיים, והוא בטוח לחלוטין להפעלה.