"פנית לנשיא אוקראינה בכדי שיבטל את הקיבוץ באומן בראש השנה, וזאת למרות שהינך יודע שנקבע לנו פגישה עם ראש הממשלה להצגת המתווה המוקפד של היציאה לאומן.
זהו מעשה חמור שנועד לתמרן את המערכת ולקבע עובדות בשטח על דעת עצמך". במילים חריפות אלו פנה יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב הרב נחמן בנשעיה, לפרויקטור הקורונה רוני גמזו, לאחר שנודע כי הוא פועל מאחורי הקלעים לבטל את הנסיעה לאומן. המכתב מתפרסם הבוקר ביומונים החסידיים 'המודיע' ו'המבשר'
עוד כותב בנשעיה: "התנהלות זו סותרת את היסוד הראשון שאיתו באת אל הציבור וממנו אתה שואב את כוחך. במעשיך הינך מוכיח שלא שקיפות יש בך, ובוודאי לא רצון לפתור בעיות, והינך ניגש לנושא עם דעות קדומות, מבלי לבדוק מקרוב את הפרטים הבסיסיים ביותר של המתווה".
סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה כי: "מדובר באיבוד עשתונות ושערורייה שאין כדוגמתה. במקום לשבת ולמצוא פתרונות גורמים לציבור להמשיך לאבד אימון במערכת, גם הטלת הסגר על בני ברק ושכונות חרדיות היתה לא מידתית ולא הביאה תוצאות". דברי הרב פרוש.
היומונים מדווחים כי בעקבות אי הבהירות סביב היציאה לאומן, נקבע ליום ראשון הקרוב דיון מיוחד אצל ראש הממשלה נתניהו בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים הנוגעים לענין, וזאת במטרה להציג את מתווה המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, שגובש עם הרשויות באוקראינה, מתווה שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של הוראות והנחיות הקורונה הן באוקראינה והן בישראל.
לפי המתפרסם ב'המבשר' למרות בקשת נציגי חסידי ברסלב להיפגש עם מר גמזו בכדי להציג בפניו את המתוה על כל פרטיו, דווקא הוא, פרויקטור הקורונה, שאמור להיות אמון על הנושא, החליט לבטל את השתתפותו מחוסר עניין, לדבריו. וגרוע מכך, אמש נודע כי הוא פועל על דעת עצמו ומסית את הרשויות באוקראינה ואף את נשיא אוקראינה, בניסיון לבטל את הנסיעה לאומן.
כאמור, ראש הממשלה נתניהו אמור לקיים ביום ראשון דיון מיוחד בנושא אומן בהשתתפות הגורמים המקצועיים. בדיון אף ישתתפו, הגאון הרב שלום הרוש, והגאון הרב אפרים קעניג, ממנהיגי חסדי ברסלב, ויו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב הרב נחמן בנשעיה.
בס"ד
תשארו בארץ
שתוכלו לקבל את המשיח כשיתגלה ולא תצטרכו לעלות מהנכר
למה לא לעשות מבצע ולהעלות לארץ את כל היהודים שבנכר?
ועוד מה אחד שאכפת לו, באמת אכפת לו יותר מהצדיק האמת שאמר לבוא אליו על ראש השנה איש בל יעדר?אתמאה
לפני שאתה מגיב תקרא טוב
לא אמרתי כלום על רבינו זיע"א
דיברתי על הגאולה
אוי אוי אוי על הדברים הנאמרים פה הרי ברור לכל בר דעת שאם היה לו משפט עצום בבית משפט היה עושה כל שביכולותו ללכת ולהשיג את העורך דין הכי גדול גם במחיר שהייה עם מסכה וכו
כל שכן אם באותו המקום יוכל להשפיע וקבל שפע עצום לשנה הקרובה אז וודאי שכל אחד היה עושה את כל התחבולות להגיע
נ.ב. מי שלא טעם שלא ינסה להתווכח על משהו שלא טעם תטעם ואז תבין או שנתווכח…
אחי היקר הרבה חוזרים על המשפט שהעלת. מצד שני גדולי עולם משכו ידיהם בענייני "הלכתא למשיחא".וכבר גילה לנו הנביא "לא מחשבותי מחשבותיכם…".אנו מחוייבים לצפות לגאולה בכל עת ורגע אבל עד שהיא לא תקרא בפועל כל יהודי חייב ליצמד לפסיקת ההלכה שלו ודרכי עבודת ה' שלו כפי שקיבל מרבותיו.
אבא רוצה אתכם פה בנים יקרים תפסיקו תמיד איך לברוח מארץ הקודש
כבודו לבטח מבין את רצון ה' יתברך יותר מן הצדיק שאמר לבוא אליו, כנראה כבודו מרגיש בר פלוגתא. לדבר הזה קוראים 'שיגעון גדלות'..
שום ועדה לא תצליח לבטל את ראש השנה באומן כי בנפשינו הדבר….
הוא דווקא צודק. פיקוח נפש לפני הכל!
אולי עדיף לא לנסוע במכוניות שהרי יש הרבה תאונות דרכים וכו' (נסיעה ברכב מסוכנת לאין ערוך מקורונה לאדם שהוא לא בקבוצת סיכון) אלא שמעדיפים להסתכל על מכלול הדברים וללמוד איך לעשות בצורה מתוקנת אך אף אחד לא חשב להשבית את כל מערך הנסיעות…. גם כאן עדיף לחשוב על פתרונות מאשר לאסור לגמרי ותאמין לי שהדבר אפשרי שגם יסעו וגם ישמרו..
כגודל החשיבות והרווח כך ההתנגדות והמניעות הקבוץ באומן אצל רבי נחמן פועל ישועות אצל כל יהודי פשוט בכל השנה כגודל הקבוץ וכמות האנשים כך לצדיק יש כלים לפעול עבור עם ישראל כל מי שמפריע לקבוץ מחסיר ישועות מעם ישראל