ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, וככל שהיא נגישה יותר – במיוחד למי שאינם נשמעים לדעת תורה בעניין – הופך כל אחד להיות בעל דבר, בעל השגות והערות על כל מה שעולה במוחו הקודח.
הוא יושב במחשכים, אצבעותיו נוקשות בקלות על גבי מקלדת-לא-מקלדת, והנה, באבחת מקש, הופיע לנו מאן־דאמר חדש. הנה, הוא יכול לומר ככל אוות נפשו, לבקר ולבטל, לקטול ולהוקיע, לעלוב ולצלוף.
הוא מסתתר מאחורי המסך, תופס מחסה מעבר למקלדת, והוא מוגן. האנונימיות מרפדת לו את הדרך לביקורת הבאה שהוא הולך להשמיע ברוב חכמתו, והאלמוניות מגישה לו שוב, על טס של מסך, את האפשרות להלום בזולת.
חמורה שבעתיים התופעה כשמדובר במי שנותנים במה לעצמם להעביר ביקורת על גדולי ישראל, מרנן שרי התורה והחסידות שליט"א, ועל דרכי הנהגותיהם בכל נושא שיעלה על הפרק.
לא זו אף זו, אלא שכאן, בביקורת נלוזה זו, יש אווילים המרשים לעצמם להעביר את הביקורת תחת שם מלא. הם מרגישים את עצמם ראויים להעביר שבט ביקורת על מה שלא מוצא חן בעיניהם, ועל מה שאולי לא מקובל בשבט אותו הם מייצגים.
הוא, הנגחן, אינו נושא בכל אחריות כל שהיא. מעולם לא נטה על שכמו אחריות קולקטיבית, ואף פעם לא טעם טעמה של הכרעה ציבורית, ובוודאי לא הכרעה מורכבת, אבל הוא בטוח שכל תפקידו הוא להשליט את דעת רבותיו ואת כיוון מחשבתם – על מנהיגי עדות שדרך הנהגתם שונה.
כל כך בטוח הוא, ובשעה שהוא צולף דרך המקלדת, הוא לא חושב יותר מדי. אבל היינו מציעים למציקים אלו, אם מותר, לחשוב פעם, האם מישהו מהעבר השני ניסה פעם להשליט את דעתו עליהם ולהעביר אותם מדעת מורי דרכם? ואם היתה כזאת, באיזה בוז הביטו לעברם, ובצדק.
נהרא נהרא ופשטיה, אינה המלצה. היא מציאות חיה וקיימת מאז היה עם ישראל לגוי אחד בעל שנים עשר שבטים. כל אחד יש לו את הדרך, הסגנון, הנוסח והשיטה. אל ללבלרים, עלומי או גלויי שם, לנעוץ צפרניהם במקלדותיהם במטרה לנסות להתערב במה שקורה במחנה האחר.
ב'מצודות דוד' מסביר את דברי החכם מכל אדם שבראש הדברים: אִוֶּלֶת כְּסִילִים אִוֶּלֶת, רוצה לומר, במעשה אולתם יוכר האולת הטמונה בלבם כי בעבור היות כל מעשיהם אולת נראה מזה כי יש עוד הרבה אולת תקועה בלבם ויגולה בעת ההזדמן.
והאמת והשלום אהבו.
המאמר המלא פורסם הבוקר בעיתון 'המבשר'
הציווי "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד" ברור מאוד, לרופאים ניתנה ההכרעה בשאלות בנושא הזה והם קובעים את ההנחיות, לא ניתן לאף אחד פטור מהציווי הזה שניתן על ידי ה' יתברך אם אני זוכר היטב, לכן כואב לראות אנשים קטנים כגדולים שכופרים במצווה מהתורה, ידוע כבר מה נאמר על הכופר במצווה אחת שהוא כופר בתורה כולה, יהי רצון שלא נהיה מכתות שכופרות בתורת משה אע"פ שנראה כאילו הם ממש בעדה, בושה וחרפה שנותנים במה למבזי תורת משה, רק לפני יומיים התוודינו לפני ה' "ובחלתי בתורתך ובחרתי בתורתי" חבל שיש כאלו שעוזבים את תורת ה' בשביל לשיר קצת עם הר'בה.
יש לי תחושה שעל עבירות אחרות לא ממש אכפת לך, רק על פיקוח נפש כביכול אתה מוריד דמעות תנין, לרופאים ניתנה הכרעה, ובדיוק לכן יש מספיק רופאים שחושבים אחרת, שחושבים שבונשמרתם כלולה הנפש שעל שפיותה מחוייבים אנו אף לשמור, תפתח את העיניים , תבדוק למה המיינסטרים משתיקים בכוח עמדות רפואיות לא פחות ריאליות, שחושבות קצת אחרת, אתם לא מוכנים להקשיב ואז מסיקים שאנו מזלזלים בפיקוח נפש, הלוואי שאנשים יהיו קצת יותר סובלניים, קצת יותר קשובים, ואולי אז הכל ייראה אחרת
מה ביקשו ממכם?לשים מסכות וריחוק כולה,מה הבעיה שלכם חבורת עמי ארצות החושבים רק על נוחות עצמם וזהו אין מה לעשות הקורונה גילתה פרצופים חדשים!!!
אתה קורה לי עם הארץ וכותב כמו אחרוני האיפנטילים, הבנת בכלל מה כתבתי?
לר' גדליה הכל נכון
עכשיו תגיד בבקשה מה אתה יכול לומר לגופו של עניין. האדמורים ככל הידוע לי לא אמרו שאין צורך להיזהר ברשות הרבים.
אינפנטילים זאת מילה שתלמיד חכם לא היה משתמש בו. כי דברי חכמים בנחת נשמעים ונכתבים..
ולבד מזה אשמח לתשובה. מה כל כך קשה לשים ברחוב או בשטיבל שלא כולו חסידים מסכה. אם יש קבוצה ששומעת לרוב הרופאים באומרים שזה נצרך ואף רופא לא אומר שמסכה וריחוק ושטיפת ידים מזיקה, אז לה לא לשמור על זה?
לפני שאתה מדבר על ציבור יהודים עצום שזה איסור חמור לא פחות עיין שמירת הלשון אין לך מושג מה זה אדמור שמחליט לחסידיו הנהגה וכן הם גם מכירים את ההלכה של ונשמרתם לא פחות ממך אז אנא תפסיקו לנפנף עם זה כל הזמן איבדם את כל התורה רק נשמרתם אתם שומרים ובדרך דורכים ומלכלכים על כל מי שאפשר והרי ידוע לכל בן תורה שאם אין שלום בינינו קודב"ה מואס בנו עוד פעם אני יגיד מואססס בנו חותם בצער גדול
מעניין שהאדמורים והרבנים יראי ד' כשיש בעיה של רפואה ניתוח או שידוך הם לא זזים מהאדמורים והרבנים – והם יש להם הסעייתא דשמייא – ויש להם היראת שמים שלכם והם יודעים בדיוק מה מותר ומה אסור – והם גם יודעים ההלכה של ונשמרתם (שדרך אגב כל אלו הצועקים כל הזמן "ונשמרתם" מעניין אותי אם שאר המצוות גם מקיימים בהידור רב כמו שהם רוצים מאחרים ונשמרתם.) אז האדמורים והרבנים גם יודעים מה כן ומה לא והם לקחו הדרך שלהם – אז בבקשה שבו בצד ואתםם תעשו מה שהרבנים שלכם אומרים לכם (אם יש לכם כזה) ותניחו לציבור המאמינים ברבותיהם בהכל –… להמשך קריאה »
הרופאים שמקבלים משכורת מהמדינה ותקציבים כבר פסולים לא ניתן לקבל מהם דבר וחצי דבר במיוחד כאשר הם מסלפים עובדות על מספר חולים מאושפזים בשביל לקבל תקציבים ולנפח כיסים היחידים שניתן לשמוע להם זה מומחים אמיתיים מהעולם שלא חסר להם ממון והם לא מחכים למשכורות והם דעתם לגמרי שונה על המגיפה המדומיינת ועל כל ההתנהלות סביבה ועוד על ריבוי השקרים של המדינות
נכון. אז מה? אף אדמו"ר לא אמר שאסור לשים מסכה, אף רופא להבדיל לא אמר לא לשמור על ריחוק כולם מודים שיותר מידי אנשים במקום סגור גורם הדבקה. אז למה גם על זה לא שומרים? איזה הוראה יש נגד מסכה ושמירת מרחקים?
לר' פלוני ולאלה שמעליו שלמען הצורך יקראו אלמוני אלה ואלה דברי אלוקים חיים, רק נקודה אחת מסכות זה באמת לא בדיחה סיכויי ההידבקות עם ובלי מסיכה הם שמים וארץ (מנסיון של משגיח בישיבה שעקב אחרי זה) כשמצד שני בדיקות קרונה שחוץ מלהכפיש את הציבור החרדי לא עושים שום דבר מכיון שממילא האמינות שלהם מאוד נמוכה והתועלת עוד יותר (מה יוצא לאנשים מסתם להיבדק זה לא אמין וזה לא מבריא ולא שולל גם שתידבק מחר הם ענין מבוזבז וגורם לחילול ה'
מילה בסלע
דין מוסר
רחמנות על המלשינים
דין רודף רחמונס עליך
הם לא התכוונו למלשינין בפועל. אלא למי שכתב שיש בעיה ומזה נגרם שהתחילו לבדוק..
שנית ודאי שאין כאן דין מלשינים ומוסרים והלשון הינה קר לשון מושאלת.
שתיקה בתרי!
זה הרי לא קשור בכהוא זה.. כי אותם אלה שלא שומרים לא חיים בד' אמותיהם לבד, הם כן מסתובבים ברחובות בשטיבלים בגינות ובמרכולים. אז הם בהחלט משפיעים עלי ועל סביבתי. ובמידה מסויימת משליטים את דרכם על כולם. וראה הוכחה בסגר שנגרם.
אני לא יודע מה צריך לעשות, אני לא אומר ךהתקשר על כל הפרה ולהלשין, אבל מאמר כה חריף גם לא צודק. ואם נהרא נהרא ופשטי' אז גם נהרא נהרא וכותביו וכמו שיתד לא כותבים נגד החסידויות גם הם לא צרכים לכתוב נגד הכותבים..
נהרא נהרא ופשטיה
גם לרצוח אחרים?
אני עודע שמי שמסכן את בריאות הציבור הוא רודף וזה ךא עיתונאי שיושב מאחורי מקלדת אמר אלא התורה הדושה
חברים אנחנו שאינים במספר המתים לנפש אולי הגיע הזמן להתעשת.
בזמן בית המקדש היו סנהדרין וזה חייב את כל עם ישראל
מראה עונשו של זקן ממרא
כאשר עם ישראל התנהג כראוי הייתה הנהגה אחת לכולם יש לנו את אותה התורה
ואין רשות לאיש לשנות ממנה