חקירת רשת הברחת הגיאורגים לישראל מעלה כי לחבריה היו את כל המאפיינים של ארגון פשיעה מיומן. חברי הרשת פעלו בצורה מתוחכמת והקימו תשתית מאורגנת בשטח נמל התעופה בן גוריון כקבלני עבודה שקיבלו גישה חופשית למטוסים.
בחקירה עלה כי ההברחות היו מתבצעות בין שלוש לארבע פעמים בשבוע, ובכל פעם הגיעו שניים או שלושה מסתננים. על מנת שלא לעורר חשש, דאגו חברי הרשת להביא את מאות הגיאורגים שהוברחו בטיסות ממקומות שונים באירופה, בהם הונגריה, פולין, מדריד, לונדון וערים נוספות
המסתננים שילמו בין 10,000-8,000 אלף דולר עבור "כרטיס הכניסה" לישראל, ועם נחיתתם בנתב"ג בגדיהם החליפו את בגדיהם לסרבלי עבודה או אפודים זוהרים, כך שייראו כעובדי קרקע בנמל ולא יצטרכו לעבור בביקורת הגבולות.
לאחר התחזות של מספר דקות, ולעיתים אף מספר שעות, ברגע שהשטח היה מתפנה המסתננים היו יוצאים מהשדה כאילו סיימו את יום העבודה שלהם. מחוץ לשדה המתינה להם מונית, שגם נהגה נעצר במסגרת החקירה, ומשם היו מובאים לדירות המסתור באור יהודה, בלוד ובראשון לציון.
תת-ניצב אלי אסייג, מפקד היחידה הכלכלית בלהב 433 אמר כי "זאת לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל נתקלת בתופעת ההברחה, אלא שפה זה היה ממש מאורגן. הם פשוט פעלו בשיטה מתוחכמת, כמו במבצע צבאי".
"לחברי הרשת הייתה תשתית מחוץ לישראל שאיתרה את המעוניינים להגיע לישראל. היא זו שגבתה את הכסף ושיכנה אותם בדירות מסתור בלוד, אור יהודה וראשון לציון", אמר אסייג. "זאת לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל נתקלת בתופעת ההברחה, אלא שפה זה היה ממש מאורגן. הם פשוט פעלו בשיטה מתוחכמת, כמו במבצע צבאי"
גורם ביטחוני בכיר בנתב"ג הבהיר כי לפרשה אין כל קשר לתחום האבטחה בשדה. "רשות שדות התעופה והיחידה למניעת עבירות בנתב"ג הן שזיהו את הניסיון להברחת עובדים זרים והעבירו את המידע לגורמי המודיעין ולמשטרת ישראל.
עם זאת, הגורם הדגיש כי האחריות תחום המסתננים בנתב"ג היא על רשות האוכלוסין. "העובדים שעברו על החוק שייכים לחברות שפועלות בנתב"ג, ובגדו באמון שניתן להם כדי לעקוף את ביקורת הגבולות".