מחר (רביעי) בשעה 20:00 תתקיים עצרת הפתיחה הממלכתית ביד ושם לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנוכחות נשיא המדינה וראש הממשלה.
כמידי שנה תאריך זה הוא בין הזמנים בעולם הישיבות ורבים מבני הישיבות בטיולים, ראוי להזכיר לבני הישיבות שלא לתכנן אירועי מנגל וריקודים בפרהסיה שמביאים מידי שנה לתיעודי הסתה נגד החרדים
בשנים עברו אירועי מנגל בגן סאקר בירושלים הביאו להסתה חמורה, כביכול החרדים מזלזלים בזכר הנספים בשואה
כמו כן חלק מהחנויות ברחבי הארץ יסגרו מחר בערב בשעה מוקדמת סביב השעה 19:00 ומסעדות יסגרו
יצויין כי במגזר החרדי רבים קיבלו על עצמם את קביעת הרבנות הראשית לישראל כי עשרה בטבת הוא "יום הקדיש הכללי" לזכר קורבנות השואה ומציינים זאת אז
אם שאלתם לשון החוק לגבי יום השואה הוא: "ביום הזיכרון תהא בכל רחבי המדינה דומיה של שתי דקות בהן תשבות כל עבודה ותיפסק כל תנועה בדרכים; יקוימו אזכרות, עצרות עם, וטקסי התייחדות במחנות הצבא ובמוסדות החינוך; הדגלים על הבניינים הציבוריים יורדו לחצי התורן; תכניות השידורים ברדיו יביעו את יחודו של היום, ובבתי השעשועים יעלו אך נושאים ההולמים את רוחו"
באוגוסט 1977, מספר חודשים לאחר שנבחר לראשות ממשלת ישראל, הציע מנחם בגין לבטל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. הוא הציע לציין את זכר השואה בתשעה באב, המציין כמה וכמה אסונות לאומיים בתולדות העם היהודי, ואילו את מרד הגטאות וגבורת הפרטיזנים הציע לציין ביום העצמאות. אולם הצעתו של בגין עוררה סערת רוחות והוא ויתר עליה
מהו הגדרת ההלכה של חילול ה'?
שאלתי פעם את אחד מגדולי ישראל בדיוק את השאלה הזאת והוא ענה לי בזה הלשון "כל דבר שעושים ברבים שהקב"ה לא רוצה שנעשה אותו"
וזה לא חייב להיות בהכרח עבירה וזה יכול להיות גם דבר שלא מתאים לפי הרוח.
וגם זה לא חייב להיות דווקא בפני חילונים (שהמון אנשים טועים בזה) וזה יכול להיות גם דבר שנעשה בפני חרדים.
ההגדרה של קידוש ה' מבואר בגמרא 'פלוני שלמד תורה כמה נאים מעשיו' וגו'
טעיתם… מדברים על יום השואה ומצוטטים את לשון החוק של יום הזיכרון, תבדקו ותווכחו.
יש גם הגבלות מסוימות ביום חמישי?
טוב מאוד דמנחם בגין לא העביר את יום השואה לתשעה באב כי ככה היה נשכח אצל אחינו הרחוקים שאותו היום זה צום על חורבן בית המקדש ורק היו יודעים שזה יום השואה כמו בחג השבועות שאצלהם זה חג המים בלבד
אכן שאלה לענין, אולם אם אתה שואל להתריס:וכי אתה נהנה כאשר אחינו החילונים מסתכלים עלינו בעין רעה וע"י כך אף רוצים להצר לנו ולקצץ לנו קצבאות וכדו'?!
ביום הזיכרון לחילי צהל זה חילול ה להתסיס עם מנגל וכו כי לצערינו הם מבינים שבזה שהם עומדים כמו בול עץ הם מוקירים את זכרם אבל ביום השואה לדבריהם . מה פתאום שאני יעמוד כמו גוי בשביל לכבד את המנהג המטופש הזה אני יכול ללמוד משניות לתת צדקה וכו הסבות שלי בטוח יהנו מזה ויהיה להם עלוי נשמה בדרך אגב להתרפס ולרקוד מה יפית לחילוני זה לא נקרא קידוש השם ולהתנהג לפי ההלכה ללא בושה זה לא חילול השם
יפה אמרת.. כי זה בדיוק כמו לומר שללכת בקיץ עם כובע וחליפה כשהם הולכים בקושי עם חצי בגד זה חילול ה'. או להפקיר את דמם של בניהם בקרב מול הערבים ולשבת בישיבה וללמוד במקום ממוזג …… ועוד כהנה רבות נ ב אינני אומר שצריך להיתגרות ולעשות דוקא. אבל ליזכור שמי שקובע מה חילול ה' זה רק דעת תורה