נמל התעופה בן גוריון התמלא בתקופה האחרונה במאות אלפי נוסעים שעוברים בו מדי חודש ולמרות שנראה שהקורונה מאחורינו, בשדה התעופה מתמודדים בימים אלו עם לא מעט בעיות אחרות, כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.
מי שאחראי על העמסת הכבודה הם אנשי צוותים ששייכים לנמל התעופה. בשל מחסור בעובדים שנמשך כבר חודשים, העובדים נאלצים לנקוט בצעדים שונים וביניהם, גם האטת קצב העבודה, לפעמים באופן מכוון.
בחברות התעופה הזרות והישראליות סיפרו שמזוודות מועמסות על מטוסים באיחורים גדולים, לפעמים אחרי מועד ההמראה, מה שגורם לאבד את הסלוט (זמן ההמראה) ולעיכוב שיכול להיגרר לא מעט זמן.
בחברות התעופה מספרים לנו על נזקים חמורים שנגרמים להם ולהסברים שהם צריכים לספק לנוסעים הזועמים בעקבות ההתנהלות בנמל התעופה, "לנוסעים פחות אכפת מה הסיבה, הם רואים את הלוגו שלנו, של חברת התעופה ודורשים בצדק פיצוי".
בחלק מחברות התעופה מציעים שעובדים מטעמם יבצעו חלק מהעבודות הללו וזאת במטרה לנסות לסייע בייעול התהליכים, אך בנמל התעופה לא מאפשרים זאת לטענתם.
במקביל, בשיחות עם טייסים של חברות התעופה השונות הם מספרים שהם, מי שמפעילים את המטוס, צריכים לעבור בידוק ביטחוני מלא, שכולל כמה שלבים עד ההגעה למטוס, כשיש מי שלא עובר את אותו הבידוק.
"אנחנו צריכים לעבור בידוק מלא בזמן שמי שיושב לנו בבטן המטוס וממלא אותה במזוודות, אנשי הניטול והכבודה, נכנסים באופן חופשי לנמל התעופה", טוענים הטייסים.
ומתברר שדבריהם נכונים. עובדים במחלקת הכבודה מודים: "הבאנו אישור שאין לנו רישום פלילי בתחילת העבודה כאן ומאז אנחנו נכנסים עם תג עובד באופן חופשי, אין ממש פיקוח על הכניסה והיציאה, אנחנו יכולים להכניס את מי שאנחנו רוצים עם התג ועובדה שאנשים עושים את זה והיו אפילו מקרים של עובדים שהבריחו עובדים מגיאורגיה, זה כבר הפך לבדיחה שרצה בינינו".