הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית רב שנתית ארצית להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המקשרת בין רשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי. המשמעות היא שההחלטה על קידום תחבורה ציבורית בשבת תעבור לידי הרשויות המקומיות.
לפי התכנית שאושרה, כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב, על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן לפי רמת הבשלות.
"הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, יזמו תכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב" נכתב בהצעה שאושרה. "בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, אכיפה ועוד".
עוד נאמר כי תוך חודש יפרסם משרד התחבורה טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין דן.
"תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום, שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליניות שיתן כח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים", אמרה שרת התחבורה מרב מיכאלי. "אני מאמינה בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, שלשמחתי תומכים במהלך, ולכן התעקשתי על המודל שאישרנו היום בממשלה ויקדם מרחבי תחבורה במטרופולינים בכל רחבי הארץ, ולראשונה גם בנגב ובגליל".
ח״כ משה אבוטבול ״זוהי החלטה רעה שכל מגמתה במתן סמכויות לראשי הערים מכוונת בעיקר לאפשר להם להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות מה שעד היום נמנע מהם חוקית לבצע.
הצעת הממשלה ברגע האחרון אינה בשלה מבחינה חוקתית וכל מטרתה כעת בתקופת בחירות היא להשמיע בקול מצהלות צהלולים שהם יאפשרו תחבורה ציבורית בשבת ונשנה את הסטטוס קוו בדלת אחורית (אולי גם של האוטובוס) ואת זה ורק את זה צריכה מרב מיכאלי כשרה לפמפם לבוחריה, שהיא הורסת כל חלקה יהודית בנושאי השבת כדי לקושש קולות ובמקום לטפל במחדלי הענק של משרדה הזועקים מכל עבר היא מעדיפה להכות בערכי המדינה היהודית, כדי לקבל גיבוי תקשורתי שיחפה על מחדליה הרבים״.
מי שפוגע בשבת
השבת תדרוש את עלבונה
המפלגה הזאת לא תעבור את אחוז החסימה