חברת יוניליוור שמייצרת את מוצרי תלמה, בייגל בייגל, קליק ועוד, הודיעה הבוקר (שני) לרשתות השיווק שתעלה את המחירים של מוצריה החל מחודש נובמבר. מוצר אחד יתייקר כבר בתחילת אוקטובר והוא הקרמבו. מיוניליוור לא נמסרה תגובה ועדיין לא ברור מה יהיו שיעורי ההתייקרויות.
יוניליוור היא חברת המזון החמישית בגודלה במשק הישראלי, אחרי תנובה, שטראוס, אסם והחברה המרכזית למשקאות, ובין מוצריה שיתייקרו ניתן למנות את דגני הבוקר של תלמה, מרקי ורטבי קנור, שוקולד קליק, תה ליפטון, מיונז תלמה, מיונז הלמנס, חרדל, גלידות שטראוס, חומרי ניקוי של בדין וסיף ומוצרי טואלטיקה של דאב, אקס ופינוק.
חודש יולי הודיעו חברות רבות על עליות מחירים מתוכננות. בתוגבה פתחו רשתות השיווק במרד נגד הספקים, והודיעו בזו אחר זו שלא יאשרו את ההתייקרויות. בתגובה הודיעו חלק מהיבואניות הגדולות, ובראשן דיפלומט, כי יידחו את ההתייקרויות עד לאחרי החגים, כלומר לסוף אוקטובר.
עליות המחירים באות לידי ביטוי במדד המחירים לצרכן, שהציג בחודש יולי עלייה של 1.1% בחודש. קצב האינפלציה השנתי קפץ ל-5.2%, נמוך מרוב מדינות העולם אך גבוה מעל יעד האינפלציה הישראלי (2%-3%). ביום חמישי הקרוב צפוי להתפרסם מדד המחירים של חודש אוגוסט, ובו דווקא צופים לראות האטה בקצב ההתייקרויות, בעיקר בשל ההוזלה במחירי הדלק.