הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל מרן הרב יצחק יוסף שליט"א, שיגר היום מכתב חריף לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות עלייתו בפעם הראשונה כשר להר הבית. במכתב קורא הרב לשר לא לעלות שוב להר הבית ולמנוע הכשלה של יהודים בכניסה למקום שאליו נאסרה העלייה על ידי הרבנים הראשיים לדורותיהם.
בפתח מכתבו כתב הראשון לציון: "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר."
בדבריו הרחיב הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף והביא את עמדת הרבנים הראשיים לדורותיהם החל מהראי״ה קוק ועד היום והוכיח כי רוב מניין ובניין של גדולי ישראל אסרו את העלייה להר הבית.
בסיום מכתבו ציין הרב כי גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים.
הלוואי ואדון איתמר יקשיב לו כבר.
מי אני הקטן והמיסכן שאומר משהו תוספת על מרן שליטא אבל..
הוא צודק במאה אחוז גם אם יש רבנים אחרים שמתירים אתה שר בממשלת ישראל שהולכת אחר הרבנות הראשית זה טענה חזקה וברורה
בן גביר יותר מסוכן מליברמן
מה אתה משווה בכלל? בן גביר הולך לפי הרבנים שלו ואפילו הרמב"ם התיר לעלות להר אבל לו למקום המקדש וזה מה שהוא עושה
מותק שלי, הרמב"ם ממש לא מתיר לעלות להר,לשום חלק שבו. עיין הלכות בית הבחירה פרק ו הלכה טו, ופרק ז הלכה יד. הראב"ד הוא זה שהשיג עליו וחלק על הפסק, והוא יחיד מול מאות רבים, פוסקים ראשונים ואחרונים.
כל ההתנגחויות עם הערבים על שטחים ריבוניים הם נכונות חוץ מזו! כי פה אנחנו לא מתקפלים לערבים אלא להלכה לרצון השם יתברך נכנעים אליו ורק אליו!
כיוון שזה אסור לא תהיה בזה סיעתא דשמיא לא יהיה בזה ברכה וזה עלול לגרום לנזק תלחם ככה על כל השאר!
נעים לקרוא תגובה/קריאה עניינית, לא מתלהמת ומשמיצה
בן אדם, לא חמור.
תודה לך, הרב יוסף, על השיח המתוקן.
לא נאה לך אל תשמע.