פרסום בעולם הדיגיטל
זירת הפרסום המרכזית היום היא הרשת. בעוד שבעבר היינו פוגשים פרסומות במקומות נוספים, כיום העובדה שאנחנו צורכים את רוב המידע דרך הרשת הופכת אותה להיות המקום המרכזי שבו מפרסמים עסקים. שיטת הפרסום הזו נקראת שיווק דיגיטלי, והיא למעשה מתארת כמה וכמה שיטות שבהן עושים שימוש.
קידום אתרים
המטרה המרכזית של שיווק דיגיטלי, כמו כל שיווק היא להביא אל העסק שלכם כמה שיותר לקוחות. אחד הכלים המרכזיים בהקשר הזה הוא קידום אתרים אורגני שנועד להביא את האתר שלכם למקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש. יחד עם חשבונות פעילים ברשתות חברתיות תוכלו להביא את העסק שלכם לצמיחה מתמדת.
חילול שבת בפרסום
במסגרת האתגרים שיש בניהול עסק, שמירת שבת בישראל היא לא בעיה גדולה. רוב העסקים סגורים בשבת, ואם אתם שומרי שבת לא אמורה להיות לכם בעיה בהקשר הזה. עם זאת, העובדה שהפרסום של העסק נעשה דרך הרשת עלולה להוביל למצב שבו הפרסום של העסק שלכם גורם לחילול שבת, דבר שאתם כמובן רוצים להימנע ממנו בתור שומרי שבת.
התאמה מיוחדת של האתר
כדי להתגבר על הבעיה הזו ניתן לבצע התאמות שונות בקמפיין הפרסום ובאתר שלכם. תוכלו למשל להגדיר שלא תהיה אפשרות לבצע מסחר בשבת דרך האתר שלכם, ואף למנוע את פרסום המודעות בימי השבת. דווקא בהקשר הזה לשיווק דיגיטלי יש יתרון כיון שאנחנו יכולים להגדיר במדויק כיצד יעבוד קמפיין הפרסום של העסק שלנו, ובאיזה יום נוכל פשוט להעלים אותו מהמרחב הדיגיטלי.
שמירת שבת בקרב המפרסמים
מלבד הצורך למנוע את הופעת מודעת הפרסום בשבת, דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא שהמפרסמים שלכם לא יעבדו על שיווק העסק שלכם בשבת. ישנו איסור לפי ההלכה להנות מחילול שבת, ולכן כל העבודה של שיווק העסק שלכם גם היא צריכה להיעשות בימות החול. גם קמפיין פרסום שעובד רק שישה ימים בשבוע, אם הוא יהיה מוצלח תוכלו לראות את האפקט שלו במהירות.
לסיכום
שיווק דיגיטלי הוא מה שיכול להוביל את העסק שלנו לצמיחה. בעזרת שימוש בכלים כמו קידום אתרים אורגני ופרסום ברשתות חברתיות נוכל לחשוף את עצמנו בפני קהל לקוחות גדול. כדי למנוע מצב שבו השיווק של העסק מוביל לחילול שבת יש להגדיר מול המפרסמים איך אתם רוצים שקמפיין הפרסום שלכם יתנהל, ושהם לא יעבדו בשבת.