בתקופה האחרונה נראה שבינה מלאכותית נכנסת לכל תחום ונישה בחיינו. בין אם מדובר במחוללי טקסטים ותמונות, אחזור תשובות וסיכום טקסטים ארוכים במה שיכול להחשב לתמצית מנהלים, ואפילו מנועים חכמים של שירותי מוסיקה שלומדים את העדפות שלנו, יודעים אילו שירים סביר שנאהב לשמוע ומתי במהלך היום – בינה מלאכותית היא ללא ספק מרכיב משמעותי בפתרונות ושירותים שמסופקים לנו בתחומי החיים השונים.
בשנים האחרונות, עוד קהילה שנכסה לעצמה את התועלות הרבות של שירותי בינה מלאכותית, היא קהילת מקדמי האתרים. אנשים, שתפקידם לשפר את הנראות של אתר האינטרנט שלכם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, לעזור לכם להפוך גולשים ללקוחות משלמים, ולבנות נכס אינטרנטי מניב לאורך זמן, הבינו שכלי בינה מלאכותית אולי לא יוכלו להחליף אותם לגמרי, אבל בהחלט יוכל לעזור להם לייצר תוצאות איכותיות יותר ומהירות יותר.
אז במה בדיוק מדובר? איך אפשר לרתום כלים מעולם הבינה המלאכותית כדי לקדם אתרים בצורה יותר אפקטיבית? דניאל זריהן משתף כמה רעיונות. המשיכו לקרוא.
כלי בינה מלאכותית לביצוע מחקר
שלב המחקר בפרויקט קידום אתרים הוא שלב קריטי והכרחי להצלחה של הפרויקט. יחד עם זאת, הוא גם צורך לא מעט זמן ומשאבים.
כדי להבין איזה ערך מוסף יוכל לייצר המותג בסביבת התחרות שבה הוא פועל, חשוב מאוד להכיר את המתחרים השונים, את היתרונות ונקודות התורפה שלהם, את המוצרים או השירותים שהם מציעים, את מגמות ההיצע והביקוש בשוק של הלקוחות, את העדכונים המפורסמים אלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש האלו ועוד.
כלי בינה מלאכותית יכולים בהקשר הזה, לחסוך לא מעט זמן וכסף בביצוע מחקר מקדים, הדרוש כל כך לפרויקט קידום האתר. באמצעות כלי בינה מלאכותית ניתן לתשאל בוטים ולקבל מידע מהימן, לסכם מאמרים ארוכים לתובנות ממוקדות, לאמת עובדות, ולמפות מאגרי מידע רלוונטיים.
כלי בינה מלאכותית ליצירת תוכן
על מנת להצליח ולדרג את עמודי האתר הרלוונטי במיקומים ריאליים בדפי תוצאות החיפוש, יש צורך ביצירת תוכן איכותי, כזה שנותן מענה טוב לכוונת החיפוש של המשתמש, באופן שוטף. כאשר מדובר באתר שעוסק בנישה שהיא נחשבת לדינמית, משתנה ומתעדכנת ללא הרף, מדובר במשימה שמצריכה לא מעט משאבים וזמן.
כלי בינה מלאכותית יכולים לסייע ביצירת תוכן איכותי, בהיקפים משתנים, ובפורמטים שונים. כך, למשל, באמצעות מחוללי תוכן ניתן לייצר מאמרים, פסקאות תוכן, סיכומים ותמציות מנהלים, בעוד שבאמצעות מחוללי תמונות ניתן לייצר גרפיקה איכותית שתשדרג את התוכן שלכם ותהפוך אותו ראוי יותר לדירוג במנועי החיפוש. שדרוג הצורה שבה מוגש התוכן ולא רק התייחסות לפריטי התוכן עצמם, יכול לסייע בהגברת המעורבות של הגולשים לאתר, ובכך לסמן למנועי החיפוש שמדובר באתר תוכן רלוונטי ואיכותי.
כלי בינה מלאכותית לבניית קישורים
בתהליך קידוםאתרים נחשבת משימת בניית הקישורים החיצוניים המפנים אתר, כמשימה מאתגרת, שמצריכה לא מעט התעסקות, הגדרות, ניהול משא ומתן ותלול בגורמים אחרים. שימוש בכלי בינה מלאכותית יכול לאפשר ניהול בניית פרופיל קישורים איכותי לאורך זמן בצורה אוטומטית, בלי התערבות אנושית, ותוך שמירה על פרופיל מאוזן, טבעי, ואיכותי. כלי בינה מלאכותית יוכלו לסייע לכם גם בבחירת טקסט העוגן של הקישורים, והמקורות המתאים ביותר לקשר לאתר שלכם מבחינה נושאית, ובהסתמך על מילות מפתח משותפות.
לעוד כלי AI שימושיים לשיווק דיגיטלי .
לסיכום
בדיוק כפי שבינה מלאכותית מסייעת לייצר תוצאות איכותיות ומהירות יותר במגוון רחב של תחומי עניין, כך גם קידום אתרים הוא תהליך שניתן לשדרג באופן משמעותי, תוך הסתייעות בכלי בינה מלאכותית מתקדמים. ביצוע מחקר, בניית אסטרטגיית תוכן, ועיבוי פרופיל הקישורים לאתר – כל אלו יכולים להפוך לאוטומטיים ואפקטיביים יותר בעזרת כים מעולם הבינה המלאכותית.