אמש, ערכו בלשי יחידת התנועה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם נציגי המדור להגנת הסביבה פעילות ממוקדת כנגד רכבי תחבורה ציבורית הפועלת במזרח העיר ירושלים, זאת בעקבות חשד כי נעשו פעולות מצידם לניתוק מערכת ה"אוריאה" שנועדה להפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר הנפלט מרכב. בכך על פי החשד, "מצליחה" החברה לחסוך את העלויות הכספיות של דלק כנגזרת מכך.
החל משעות הבוקר, פשטו בלשי התנועה יחד עם צוותי הבוחנים של המדור להגנ"ס על שטח ריכוז האוטובוסים הציבוריים בקווי שירות שבמזרח ירושלים וממנה לאזור יו"ש (רמאללה), והחלו בבדיקתם. במהלך הפעילות נבדקו כ-170 כלי רכב, מתוכם נאסרו לשימוש 32 כלי רכב בהם 13 אוטובוסים שבבדיקה נמצא כי מערכת ה"אוריאה" שהותקנה בהם על פי חוק פורקה ביודעין ו-5 כלי רכב נגררו מהמקום בשל ליקויי בטיחות חמורים.
בנוסף, בדיקתם של האוטובוסים הציבורים חשפה ליקויי בטיחות נוספים, כגון- מושבי נוסעים שאינם מקובעים כנדרש לרצפת הרכב ואמצעי אחיזה משוחררים, ובכך מסכנים באופן ממשי את בטיחות הנוסעים. בעקבות ליקויים אלו שנמצאו, זומן קצין בטיחות של החברה לחקירה ביחידת התנועה המרכזית במחוז ירושלים שם החל נגדו הליך חקירה תעבורתי בגין אחריות שילוחית והחקירה בעניינו נמשכת.
עוד במהלך פעילות האכיפה, נצפה תושב שכונת א-טור בשנות ה-30 לחייו נוהג ברכב בדרך שועפט לצפון על אף שהנו פסול לנהיגה וכי מדובר בפעם השישית בה נתפס נוהג בתקופת פסילה. על אף שהחשוד כבר ריצה בעבר תקופת מאסר בגין עבירה זאת ולחובתו תקופת מאסר על תנאי נוספת, החשוד לא נרתע וממשיך לרמוס ברגל גסה את החוק. הוא הועבר לחקירה והיום יובא בפני בימ"ש שם צפויה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום פעם נוספת, לצד בקשה למעצרו עד לתום ההליכים בשל מסוכנותו לציבור משתמשי הדרך.
מפקד יחידת התנועה המרכזית במחוז ירושלים, רס"מ אלי מטלוב, סיפר: ״שיתוף פעולה בין גורמי האכיפה כפי שנערך אתמול ומתקיים כל העת למען שמירת חייו ובטיחותו של ציבור משתמשי הדרך, חשף התנהלות וליקויים המגבירים את הנזק הסביבתי ופוגעים בבטיחות הנוסעים באופן ממשי. נמשיך לפעול כל העת לשמירת ביטחונו וחייו של ציבור משתמשי הדרך בהם נוסעי התחבורה הציבורית, ולבצע אכיפה ממוקדת כלפי אלו שיפרו את החוק ויסכנו את הנוסעים״.