לקסוס LM. שתי אותיות ומספר אחד שמעוררים סקרנות וציפייה. לאחר נסיעת מבחן מקיפה ברכב הפאר החדש של לקסוס, אני יכול להבין מדוע. מדובר בחוויה שונה מכל מה שהכרתי עד כה על הכבישים בישראל. אם הייתי צריך לתמצת את התחושה במילה אחת, היא הייתה "פינוק". אבל המילה הזו קטנה מכדי להכיל את כל מה שה-LM מציעה.
החל מהרגע הראשון בו התיישבתי במושב הנהג, הבנתי שאני לא ברכב מסחרי משודרג. תא הנוסעים משרה אווירה של יוקרה שקשה לתאר במילים. שבעה מקומות ישיבה מרווחים להפליא, עטופים בעור איכותי, מזמינים אותך להתרווח וליהנות מהנסיעה. אמנם, במהלך הנסיעה שלי לירושלים ולדרום, מעט התאכזבתי לגלות כי שלט המסאז' המובטח נשאר בחברה, אך גם בלי הפינוק הנוסף הזה, הכיסאות עצמם מפנקים ותומכים בצורה יוצאת דופן.
אחת התכונות הבולטות של ה-LM היא היציבות המדהימה שלה על הכביש. למרות ממדיה הנדיבים, הרכב מרגיש נטוע היטב גם בפיתולים ובעליות. הנסיעה לירושלים, הידועה בעליותיה המאתגרות, לא הציבה בפניה שום קושי. המנוע, למרות רעש מעט נוכח (עליו ארחיב בהמשך), סיפק כוח רב ובטחון מלא בעקיפות ובעליות תלולות.
חווית הנסיעה ב-LM היא כמעט אוטונומית. מערכות העזר המתקדמות עושות עבודה מצוינת בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית. הרגשתי שהרכב "קורא" את הכביש ומסייע לי בכל רגע, מה שתרם לתחושת ביטחון ורוגע יוצאת דופן. הייתי מגדיר את חווית הנסיעה הזו כ"מחלקה ראשונה בכבישי ישראל" – תחושה של נינוחות ופינוק שלא מוכרת בדרך כלל בנסיעות יומיומיות.

גם כשמדובר בפרקטיות, ה-LM לא מאכזבת. תא המטען גדול יחסית, וניתן לשחק עם תצורת המושבים כדי להגדיל אותו עוד יותר. קיפול המושבים האחוריים, המתרוממים אל דפנות הרכב, פותח חלל עצום שיכול להכיל כמות מרשימה של מטען. זהו יתרון משמעותי במיוחד עבור משפחות גדולות או עבור מי שזקוק למרחב אחסון משמעותי.
עם זאת, נקודה אחת מעט ציננה את ההתלהבות שלי – הרעש מהגיר הרציף. ציפיתי מלקסוס, מותג הידוע בשקט המופתי של רכביו, לשקט יותר. הרעש שהגיע מתא המנוע הזכיר לי יותר רכבים מסחריים כמו קיה קרניבל ולא רכב פאר ברמה הזו. בחברה אומרים שהמשקל הרב של הרכב (שבהחלט מורגש) תורם לכך שהמנוע צריך להתאמץ יותר, אך עדיין מדובר בנקודה שבלטה יחסית לשאר חלקי הרכב.

אין ספק שה-LM הוא רכב שאי אפשר להתעלם ממנו. התגובות של הסביבה במהלך הנסיעה היו יוצאות דופן. שוטרים פתחו חלונות ניידת כדי להעיף מבט, בחורים באוטובוסים נעמדו על החלונות, ובבני ברק, נהגים העדיפו לא לחנות בסמוך מחשש לפגוע ב"מפלצת" המפוארת הזו. אפילו הטלפונים לשכנים בבניין לא איחרו לבוא, כולם סקרנים לדעת של מי הרכב המיוחד הזה. הנוכחות של ה-LM על הכביש היא בלתי מתפשרת.
הפינוק הפנימי ממשיך עם מסך נפתח ענק כמו במיניבוס מפואר, המאפשר שליטה כמעט על כל פונקציה ברכב – החל ממערכת המולטימדיה ועד לתאורה הפנימית. מגוון אפשרויות התאורה הפנימית יוצר אווירה ייחודית ונעימה. וכמובן, הגובה של הרכב – בדיוק כפי שאני אוהב, מעניק תחושת שליטה ומרחב.

חשוב לזכור את הפיל שבחדר – המחיר. לקסוס LM ממוצב בקצה העליון של סקאלת המחירים, מה שמסביר את מיעוטו על כבישי ישראל. עם זאת, כשמדובר בלקסוס, משלמים לא רק על הרכב עצמו אלא גם על המותג ועל השירות הייחודי שלו, במיוחד במהלך שלוש השנים הראשונות. השקט הנפשי שמגיע עם רכישת לקסוס הוא נכס בפני עצמו.
לסיכום, נסיעת המבחן בלקסוס LM הייתה חוויה בלתי נשכחת. מדובר ברכב מפנק, מרווח ויציב, עם מערכות עזר מתקדמות שהופכות כל נסיעה לנוחה ובטוחה. למרות רעש המנוע שהיה מעט מאכזב, היתרונות הרבים של הרכב, יחד עם הנוכחות המרשימה שלו והשירות היוצא דופן של לקסוס, הופכים אותו לאופציה מעניינת עבור מי שמחפש את פסגת היוקרה והנוחות על הכביש, ולא מתפשר על המחיר. ה-LM היא לא רק כלי תחבורה, היא הצהרה. היא מחלקה ראשונה על גלגלים, ובכבישי ישראל, זה בהחלט מורגש.

ומה באשר למחיר?
מחירי לקסוס LM בישראל נעים בין 930,990 ש"ח ל-1,089,990 ש"ח, תלוי ברמת הגימור. באשר למכירות שנתיות בישראל, בשנת 2023 נמכר רכב לקסוס LM אחד בלבד, ב-2024 נמכרו ארבעה רכבים מהדגם הזה ומתחילת שנת 2025 ועד כה (אפריל 2025), נמכרו 2 רכבי לקסוס LM בישראל, מה שייתכן ומצביע על המשך המגמה של התחזקות המכירות במטוס הפרטי שלכם, שיכול לנוע בכבישי ישראל. חשוב עוד לציין כי לקסוס LM הוא דגם יחסית חדש בישראל, והיקף המכירות עשוי להשתנות בשנים הבאות.
המפרט הטכני
כפי שחוויתי בעצמי, לקסוס LM היא פסגת היוקרה והנוחות בעולם המיניוואנים. מעבר לתחושה הכללית המפנקת, הרכב הזה напичкан בטכנולוגיות מתקדמות ובפרטים שהופכים כל נסיעה לחוויה יוצאת דופן. הבה נצלול אל המפרט הטכני, הגימורים השונים והתוספות שמציעה לקסוס ב-LM.
מנוע: לרוב מוצעות גרסאות היברידיות המשלבות מנוע בנזין ומנוע חשמלי. נפח מנוע בנזין: סביב 2.5 ליטר או 3.5 ליטר (תלוי בשוק ובגרסה).
הספק משולב: נע בין 190 כ"ס ל-350 כ"ס ומעלה (תלוי בשוק ובגרסה). תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה (e-CVT) או אוטומטית פלנטרית (תלויה במנוע). הנעה: קדמית או כפולה (E-Four בהנעה חשמלית לגלגלים האחוריים בדגמים היברידיים).
מידות (משוערות) – משקל עצמי: גבוה יחסית, סביב 2.2-2.5 טון ומעלה, מה שיכול להסביר חלקית את רעש המנוע בעת מאמץ.
צריכת דלק: נמוכה יחסית לקטגוריה בזכות המערכת ההיברידית (בגרסאות הרלוונטיות).
נפח תא מטען: משתנה מאוד בהתאם לתצורת המושבים. במצב 7 מושבים עדיין מציע נפח סביר, ובקיפול המושבים האחוריים מתקבל חלל עצום. אפשרות כיוונון המושבים מאפשרת גמישות רבה בניצול המרחב.

לקסוס LM מוצע בדרך כלל במספר רמות גימור, כאשר כל אחת מציעה רמת פאר ופינוק גבוהה יותר. לדוגמה, ייתכנו גימורים המתמקדים יותר בנוחות הנוסעים בשורה השנייה (עם שני מושבי קפטן מפנקים במיוחד) וגימורים אחרים המציעים תצורה של 7 מקומות עם דגש על מרחב משפחתי. הגימורים השונים יכולים לכלול שינויים בריפודים, בחומרי הדיפון, בתוספות הטכנולוגיות ובאלמנטים עיצוביים חיצוניים.
שירות לקוחות ותחזוקה:
כפי שציינתי, אחד היתרונות הבולטים ברכישת לקסוס הוא השירות הלקוחות היוצא דופן והטיפול המקיף שמקבל הלקוח, במיוחד בשלוש השנים הראשונות. זה כולל לרוב טיפולים תקופתיים ללא עלות או בהטבה משמעותית, שירות VIP ותמיכה בכל צורך שעולה. השקט הנפשי שמגיע עם רכישת רכב יוקרה כמו לקסוס הוא בעל ערך רב. וזה עוד לפני שדיברנו על המותג עצמו.

לסיכום:
לקסוס LM היא הרבה יותר ממיניוואן. היא ספינת דגל של נוחות וטכנולוגיה, המציעה חווית נסיעה ברמה הגבוהה ביותר. המפרט הטכני המתקדם, הגימורים המפוארים והמגוון הרחב של תוספות הופכים אותה לבחירה אולטימטיבית עבור מי שלא מתפשר על איכות ופינוק. למרות נקודת הרעש של המנוע שציינתי, אין ספק שה-LM היא הצהרה על הכביש, המגלמת את הפסגה של לקסוס בעולם הרכב. המחיר הגבוה משקף את הייחודיות והבלעדיות של הרכב הזה, ואת החוויה הבלתי מתפשרת שהוא מציע.
קראתם עד הסוף ויש לכם מה להגיב? כתבו לי: y9000000000@gmail.com או השאירו בתגובות.
אוטו מכוער רצח
אוטו יקר רצח, תסקרו רכבים יותר נורמליים,
לעג לרש שהוא חלום ….
צריך לפרסם רכבים שגם אברך יכול לקנות ולתחזק.
כל הכבוד .
מדור רכב של מישהו משלנו, זה תמיד דבר מבורך
נשמח שתביאו עוד כתבות