יש רגעים בהם אתה נוהג ברכב ופשוט יודע – זה לא עוד רכב, זה משהו אחר. כזה היה המפגש הראשון שלי עם מאזדה CX-90, רכב הפנאי היוקרתי שמסמל את קפיצת המדרגה של הקונצרן היפני. כבר במבט ראשון, ברור שה-CX-90 היא הצהרת כוונות נחושה של מאזדה לפרוץ לטריטוריה של רכבי הפרימיום הגדולים.
ועכשיו הרגע להודות: יש לי חולשה מיוחדת למאזדה. אין לי הסבר מדויק לכך, אולי בגלל העובדה שזה הרכב הראשון שהוצאתי מהשכרה אחרי קבלת רישיון הנהיגה ואולי זה בגלל העובדה שבשונה מרכבים שאתה מרגיש שהם 'בימבה', כל רכב של מאזדה, הוא רכב רכב עם כל המסתעף.
לא אלאה אתכם, אבל כשנודע לי על הגעת ה-CX-90 לישראל, ידעתי שאני חייב לבחון אותה בעצמי ולגלות האם באמת הצליחה מאזדה להתעלות על עצמה.

העיצוב
אם אתם חושבים שאתם מכירים את מאזדה, תשכחו מכל מה שידעתם. ה-CX-90 היא סיפור אחר לגמרי. הנוכחות המרשימה שלה על הכביש בלתי ניתנת להתעלמות. קווי המתאר החדים אך הזורמים, יחד עם הגריל הקדמי המובלט ותאורת ה-LED המתוחכמת, מעניקים לה מראה יוקרתי ודומיננטי שלא היה מבייש מתחרות אירופאיות נחשבות.
האלגנטיות של ה-CX-90 מודגשת על-ידי פרופורציות מאוזנות וניקיון עיצובי. היא לא מנסה להרשים במגושמות או בפרטים מוגזמים; במקום זאת, היא משדרת ביטחון שקט וסגנון מיוחד, שגם גורם לראשים להסתובב כשפוגשים את הרכב הזה בפעם הראשונה.

חווית נהיגה: על הכביש ובשטח
כדי לבחון את ה-CX-90 בצורה מקיפה, לקחתי אותה למסע מגוון: מנסיעה עירונית במרכז, דרך כבישים מהירים, ועד לדרכים המתפתלות העולות לירושלים. התוצאה הייתה מרשימה בכל תרחיש.
עליות תלולות וסיבובים הדוקים הם בדיוק המקום לבחון את יכולות המנוע והמתלים. ולאכזבתי הרבה (בקטע טוב, כמובן), ה-CX-90 פשוט בלעה את הכל בלי להתנשף. המנוע, טורבו בנזין עוצמתי בנפח 3.3 ליטר (e-Skyactiv G), בשילוב מערכת היברידית קלה, סיפק דחף מרשים בכל לחיצה על דוושת הגז. היא פשוט טסה בעליות ולא הרגישה מאומצת לרגע. תיבת ההילוכים האוטומטית חלקה ומהירה, וההיגוי מדויק ומתקשר, מה שהשרה ביטחון רב גם בכבישים המפותלים.
לאחר מכן, המשכתי לנסיעה במרכז העיר הצפוף. כאן, ה-CX-90 הפגינה צדדים אחרים. למרות ממדיה הנדיבים, היא התנהלה בצורה מפתיעה וזריזה בפקקים. חיישני החניה והמצלמות ההיקפיות הקלו מאוד על התמרון במקומות חניה צרים. רמת הרעש בתא הנוסעים הייתה נמוכה באופן מרשים, מה שתרם לתחושת נינוחות גם בתוך ההמולה העירונית.

ביצועים מרשימים בכל תנאי
מנוע הטורבו-בנזין בנפח 3.3 ליטר (e-Skyactiv G) בשילוב מערכת היברידית קלה מפיק 340 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ, ומשתדך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים. השילוב הזה מספק דחף מרשים בכל לחיצה על דוושת הגז. העליות התלולות לירושלים נבלעו בקלות, כשתיבת ההילוכים מעבירה הילוכים בצורה חלקה וכמעט בלתי מורגשת.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נרשמת ב-6.5 שניות – נתון מרשים עבור רכב במשקל של כ-2.2 טון. אך הרבה מעבר למספרים היבשים, ה-CX-90 מספקת תחושת זרימה מתמדת, ללא מאמץ, גם בתנאי נהיגה מאתגרים.
התנהגות כביש וידידותיות עירונית
מערכת המתלים מכוונת היטב, ומספקת איזון מצוין בין נוחות נסיעה לבין שליטה בפניות. ההיגוי מדויק ומתקשר, מה שמשרה ביטחון רב גם בכבישים מפותלים. למרות ממדיה הנדיבים (אורך 5.1 מטר!), ה-CX-90 מתנהלת בצורה מפתיעה וזריזה גם בסביבה עירונית צפופה.

תא הנוסעים: חוויית פרימיום אמיתית
כשנכנסים לתא הנוסעים של ה-CX-90, מרגישים מיד את המעבר של מאזדה לליגה אחרת. האיכות והגימור ניכרים בכל פינה – עור נאפה איכותי, עץ אמיתי ואלמנטים מטאליים מדויקים יוצרים אווירה יוקרתית שלא הייתה מביישת אפילו את המתחרים הגרמניים היקרים.
ה-CX-90 מציעה מספר אפשרויות לקונפיגורציית המושבים: 6, 7 או 8 מקומות ישיבה. בדגם ה-6 מקומות, מותקנים בשורה השנייה כסאות קפטן מפנקים שמעניקים חוויית נסיעה מפוארת במיוחד.

השורה השלישית
אחד המבחנים המרכזיים לרכב פנאי גדול הוא השורה השלישית, שלרוב מהווה "מקום עונשין" לילדים או למבוגרים שלא התמזל מזלם. ב-CX-90 המצב שונה לחלוטין. לאחר שישבתי בעצמי בשורה האחרונה, הופתעתי לגלות מרחב ראש ורגליים סביר בהחלט, גם עבור מבוגרים.
בנוסף, ניכר שמאזדה השקיעה מחשבה רבה בנוחות הכניסה לשורה האחרונה. בלחיצת כפתור דיגיטלית קטנה, המושב בשורה השנייה מתקפל בצורה חלקה וחשמלית, ומאפשר כניסה נוחה ללא התעמלות מיותרת – פרט קטן שמעיד על תשומת לב מעמיקה לצרכי המשתמש.

פרקטיות ומרחב אחסון
בהיבט הפרקטי, ה-CX-90 מרשימה לא פחות. נפח תא המטען עומד על 257 ליטר כאשר כל שלוש שורות המושבים בשימוש, ומגיע עד ל-1,058 ליטר כאשר השורה השלישית מקופלת. קיפול כל המושבים האחוריים מגדיל את נפח האחסון לכדי 2,101 ליטר – מספיק להובלת פריטים גדולים במיוחד.
טכנולוגיה:
העיצוב הפנימי ממשיך את קו היוקרה של החוץ. הדשבורד נקי ואלגנטי, עם שימוש נרחב בעור ועץ (בהתאם לרמת הגימור). אבל כאן מגיעה גם נקודה אחת שקצת פגמה בחוויה – מערכת המולטימדיה.
תא הנוסעים של ה-CX-90 מצויד בטכנולוגיה מתקדמת, אך כאן מגיעה גם נקודת הביקורת העיקרית שלי. המסך המרכזי גדול ואיכותי (10.25 אינץ'), אך בניגוד לרוב המתחרים בקטגוריה, אינו מסך מגע. מאזדה עדיין דבקה בפילוסופיית התפעול באמצעות חוגה ולחצנים בקונסולה המרכזית.
בעוד שיש יתרונות בטיחותיים לשיטה זו (פחות הסחות דעת), בשימוש יומיומי היא יכולה להיות מתסכלת למי שהתרגל לממשקי מגע מודרניים. מצאתי את עצמי לוחץ על המסך שוב ושוב באופן אינסטינקטיבי, רק כדי להיזכר שהקדמה נעצרה רגע לפני שהגיעה למסך זה.

שלא תבינו לא נכון, לא מדובר ברכב שנשאר מאחור, כי הנסיעה ברכב הזה יכולה להוכיח שמדובר ברכב מתקדם לעילא ולעילא. אז מה הסיפור של המסך? קו המחשבה של מאזדה, בניסיון למנוע מהנהג כל התעסקות והיסח הדעת מהנהיגה.
מלבד זאת, הרכב מצויד היטב: מערכת שמע פרימיום של Bose עם 12 רמקולים, תצוגה עילית (HUD), טעינה אלחוטית לטלפונים ניידים, ומגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.

השאלה הגדולה: האם זה שווה את המחיר?
וכאן מגיעה השאלה המתבקשת – האם ה-CX-90, שמחירה מתחיל ב-327,000 ש"ח, מצדיקה את תג המחיר היוקרתי שלה? האם מאזדה יכולה לדרוש מחיר פרימיום? התשובה, היא כן מוחלט. ה-CX-90 מציעה חבילה מרשימה של איכות, עיצוב, ביצועים ונוחות שבהחלט משתווה למתחרים היוקרתיים שלה, ולעתים אף עולה עליהם.

אך יש לזכור שהצרכן הישראלי הוא צרכן מפוכח, ותג המחיר של ה-CX-90 בהחלט מציב אותה בטריטוריה לא פשוטה. אבל בהתייחס למתחרים, היחס הולם את התמורה בהחלט.
מפרט טכני מלא
מנוע: 6 צילינדרים טוריים, טורבו בנזין + מערכת היברידית קלה (M-Hybrid Boost). נפח מנוע: 3,283 סמ"ק. הספק משולב מרבי: 340 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד. תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים. הנעה: כפולה (AWD) והתאוצה 0-100 קמ"ש רק 6.5 שניות. צריכת דלק משולבת: כ-10.5 ק"מ לליטר.

מידות ומשקל:
אורך: 5,120 מ"מ, רוחב: 1,994 מ"מ, גובה: 1,745 מ"מ. בסיס גלגלים: 3,120 מ"מ ומשקל עצמי: 2,185 ק"ג. נפח תא מטען: 257 ליטר (כאשר כל המושבים מאוישים) ו-1,058 ליטר כאשר השורה שלישית מקופלת. אם כל המושבים מקופלים, אפשר להגיע עד 2,101 ליטר.

סיכום: רכב יוקרה אמיתי עם תג של מאזדה
מאזדה CX-90 היא הוכחה ניצחת לכך שהיצרן היפני מסוגל להציע רכב יוקרה אמיתי, ולא רק רכב "פרימיום-לייט". היא משלבת עיצוב מרהיב, איכות בנייה גבוהה, חוויית נהיגה מהנה ופרקטיות יומיומית באריזה אחת משכנעת.
המושג "נשמת התנועה" (Soul of Motion) שמאזדה מדברת עליו כבר שנים מקבל משמעות חדשה ב-CX-90. זה לא רק רכב משפחתי גדול נוסף – זו הצהרה. היא שינוי תפיסה והוכחה שמאזדה יכולה לשחק במגרש של הגדולים – ובגדול.
להרבה אנשים יהיה קשה לשלם מחיר של רכב יוקרה על מאזדה, אבל מי שיעשה זאת, יזכה ברכב שהוא כמעט מושלם – מפואר, מרווח, איכותי ומהנה לנהיגה. זהו שילוב נדיר שקשה למצוא גם אצל מותגי היוקרה המבוססים ביותר.

בהחלט אוטו מעולה א א יש לי את האוטו הזה בגרסה הגבוהה שלו כבר 8 חודשים phev אתה קצת מגזים שורה שלישית צפופה אפילו לילדים
כמי שנוהג במאזדה, זה יצרן קטן ביפן, אבל מייצר מכוניות מעולות בסגנון נהיגה ספורטיבית, עיצוב יפה ומודרני עם רמה טכנולוגיה גבוהה, אמינות מאוד מאזדה פונה לכוון הפרימיום.
אין כמו היפניות, קנייה בטוחה!!!
מיסכן ההוא שיושב בעמצע