לדברי שמחי, בשל העובדה שמרבית הנהגים טרם השלימו 14 ימי חל”ת – התנאי לקבלת תשלום מהמוסד לביטוח לאומי – שיבתם לעבודה כעת עלולה לגרום לכך שיאבדו את מלוא שכרם בגין ימי ההיעדרות.
“מצב שבו נהגים חוזרים לעבודתם אך נותרים בלי תגמול על ימי הלחימה – אינו מתקבל על הדעת”, הזהיר היו״ר שמחי.
עוד ציין שמחי כי חברות התחבורה הציבורית מסרבות להבטיח את שכר הנהגים כל עוד לא התקבלה הסכמה של משרד התחבורה לשפותן. “אנחנו פונים אלייך בבהילות, גב’ השרה, להסדיר את הסוגיה מול משרד האוצר – כדי שמי ששמר על שגרת התחבורה בישראל, לא יישאר כעת מול שוקת שבורה. לא ניתן לכך יד. במידה ונושא זה לא יטופל, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כולל השבתה כדי לשמור על זכויות הנהגים באשר הם״.
בתמונה: ישיבת החירום של ארגון נהגי התחבורה הציבורית וההסתדרות הלאומית לפני זמן קצר.