אחרי הפסקה קלה, הגענו לאולם התצוגה של חברת צ'רי מבית היבואנית פריסבי, כדי לבדוק ולבחון מקרוב את הצ׳רי טיגו 8 פרו, פלאג-אין, ברמת הגימור המפוארת אולטימייט. זהו רכב שבעה מקומות היברידי נטען, שכבש את שוק הרכב בישראל ונמצא בין הדגמים הכי נמכרים בישראל.
לנסיעת המבחן קיבלנו כאמור את הדגם המפואר, יצאנו מאולם התצוגה של צ׳רי בראשון לציון, בליווי דניאל, מאנשי המכירות הבולטים במקום ולקחנו את הרכב לבדיקה בכבישי ישראל, לאורכה ולרוחבה, והטווח שעליו מצהיר היצרן, אכן עשה את שלו, גם אם מעט פחות מההצהרה הרשמית.
לא מצליחים לצפות? נסו כאן
כבר בפתיחה דניאל הגדיר את הטיגו 8 כהחלטה הטובה ביותר למי שמחפש רכב חסכוני וחזק. שילוב של סוללה גדולה עם מיכל דלק של שישים ליטר מספק טווח נסיעה מרשים של 1200 קילומטרים במצב היברידי ועד תשעים קילומטרים על חשמל בלבד. הוא סיפר כי בנסיעות דומות ברכבו הקודם נדרש למלא דלק בין פעמיים לשלוש, מה שממחיש את החיסכון הדרמטי שהרכב הזה מביא.
תא הנהג ברמת האולטימייט יוקרתי במיוחד עם דימוי עור בצבע קפה, מסך ענק, תאורת אווירה מתקדמת ותפעול מלא בעברית. כל הכפתורים נגישים, כולל שליטה מלאה במערכות הרכב. שלושת מצבי הנהיגה – אקו, רגיל וספורט – מעניקים התאמה לכל סוג דרך. למרות שמצב ספורט אינו מיועד למרוצים, הכוח של 347 כוחות סוס מספק ביצועים מעולים. החיסרון שמורגש בכל זאת, הוא היעדר הנעה כפולה, אך בפועל הרכב מתמודד היטב גם בשבילי עפר ומרגיש בטוח ויציב.
המושבים הקדמיים מציעים אוורור, חימום ואצל הנוסע הקדמי גם עיסוי ומשענת רגליים – נדיר בקטגוריה הזו. בשורה השנייה מרווח גדול, חיבורי USB, מזגן אחורי וחימום מושבים. השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים אך מאפשרת גם למבוגרים ישיבה לנסיעות קצרות.
אחד היתרונות הבולטים הוא בידוד הרעשים. גם במצב בנזין הרכב שקט במיוחד ומעניק תחושה של נסיעה חלקה ורגועה. מנגד, הביקורת הבולטת ביותר נוגעת למערכת המיזוג שאינה מגיעה ביעילות מספקת לשורה השלישית, בעיקר בשל היעדר פתחי אוורור ייעודיים – נקודה שכבר הועברה ליצרן לצורך הטמעה בדגמים עתידיים.
תא המטען נפתח ונסגר חשמלית ומציע נפח של 173 ליטרים כאשר כל שבעת המושבים פתוחים. מדובר בנפח קטן יחסית, אך ניתן לפתור זאת באמצעות גגון או מתקני גג שמציעה החברה. הרכב מצויד בגלגלי 19 אינץ וצמיגים איכותיים, ועיצוב החוץ עם הגריל החדשני מעניק לו מראה יוקרתי ובולט בכביש.
האחריות רחבה במיוחד: שמונה שנים על הסוללה ושש שנים או 150 אלף קילומטרים על הרכב כולו. המחיר לדגם האולטימייט עומד על 209,900 שקלים, וממקם אותו כתחרותי במיוחד מול מתחרים כמו האאוטלנדר או סקודה קודיאק, הנמכרים בישראל בעיקר בגרסאות בנזין יקרות יותר.
דניאל מסכם את הרכב במילים יוקרה, חיסכון ותמורה למחיר – ומשוכנע שזהו אחד הגורמים לכך ש-"הטיגו 8 הוא הרכב הנמכר ביותר בארץ".
בין אם אתם מסכימים ובין אם לא, אתם מוזמנים להגיב בתגובות, רק חשוב להדגיש: המדור לא פרסומי ומבוסס על חוויית הנהיגה של הכותב בשיח עם נציג החברה.