מטוס ראש הממשלה "כנף ציון" סיים את שלב ההכנות והניסוי, ומוקדם יותר השבוע הנפיקה לו רשות התעופה האזרחית "תעודת כושר טיסה" – מסמך המאשר שהוא עומד בכל הדרישות הרגולטוריות והטכניות להפעלתו השוטפת. אלא שעל מנת שראש הממשלה יוכל להתחיל להשתמש במטוס, על הרישיון לעמוד בתקנות "פרק 13 לחוק הטיס", ולשם כך נדרש משרד ראש הממשלה לבצע כמה צעדים שיאשרו שאכן הוא מעוניין לעשות שימוש במטוס ולטפל בהעברת הבעלות מהתעשייה האווירית. אלא שהצעדים הללו עדיין לא בוצעו. עד כה טרם התקבלה תגובה ממשרד ראש הממשלה לשאלה מה גורם לעיכוב.
אחרי תהליך שנמשך שנים, המטוס נמסר לחיל האוויר, והוא מוחזק בבסיס נבטים. התעשייה האווירית היא האחראית לתחזוק המטוס, והיחידה לאבטחת אישים על האבטחה. מדובר בדגם 767 ישן יחסית, כבר בן 20, שעבר שיפוץ, שדרוג והתאמה מיוחדים כדי לשמש את הנשיא וראש הממשלה בנסיעותיהם הרשמיות לחו"ל. הפרויקט היה מזוהה עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במהלך תקופת כהונתו כראש הממשלה אולי בשל כך מסרב רה"מ הנוכחי להשמיש את המטוס.
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, מתח ביקורת על ראש הממשלה בנט שלא עושה שימוש במטוס. "בזמן שמטוס המנהיגים מעלה אבק בחניה, המריא בנט במטוס צבוע וחגיגי של חברת ישראייר על חשבונם של משלמי המיסים", כתב כץ לאחר שראש הממשלה המריא לפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.