לאחר הפסקה קצרה מעולם המיניוואנים, לטובת סקיוול ET5 שסקרנו (ועוד רכבים מעניינים שבדרך) אנחנו חוזרים אל המרחב המוגן והאהוב שלנו, והפעם עם רכב שמגיע לשבור מוסכמות. קבלו את ה-מקסוס MIFA 9, מיניוואן חשמלי שמבטיח לשנות את כל מה שחשבנו על הקטגוריה. יצאנו לבדוק אותו על כבישי ישראל, מירושלים ועד לצפון הרחוק, כדי להבין מה באמת הוא שווה וכמו תמיד יש גם הערות.
לא מעט מכוניות חדשות הגיעו לישראל בעת האחרונה. חלקן סיניות וחלקן מהיצרניות המוכרות, אבל ללא ספק אחד המותגים שהפך ללהיט במגזר החרדי, הוא ה-MIFA.
המותג, מבית Maxus, מיובא לישראל על ידי שתי יבואניות מקבילות: UMI ו-אוטו חן. אנחנו, בחרנו לבדוק תחילה את ה-MIFA 9 היוקרתית והשונה בתכלית (למרות הדימוי החיצוני) מאחותה הקטנה MIFA 7. לשם כך תיאמנו נסיעת מבחן עם היבואנית אוטו חן ואחרי כמה ימים שבדקנו את הרכב בכבישי ישראל מהבירה ועד לצפון, הגענו לנסיעת המבחן המצולמת, כשהפעם אנחנו מארחים את משה אבהר, נציג המכירות המקצוען שהתברר כידיד ותיק של המשפחה.
לא נפתח לכם? נסו באמצעות צפייה ישירה באתר
מרווח, נוחות ופינוקים
דגם המבחן שלנו היה בגרסת הלוקסורי, ואת האמת? לראשונה בחיי ראיתי רכב 8 מקומות שלכל אחד מהיושבים יש מקום להתרווח בלי להרגיש צפיפות. כשהחלטנו לבחון את הרכב, בחרנו דווקא בגרסת ה-8 מקומות כדי לבדוק את פרקטיות הרכב למשפחות גדולות, ולוודא שהמרווח לא נפגע. יש לציין שבשונה מגרסת הלוקסורי, רמת הגימור פרימיום מציעה תצורה של 7 מקומות ישיבה בלבד, עם כורסאות קפטן מפנקות במיוחד בשורה השנייה הכוללות גם פיצ'ר עיסוי (מסאז') ושאר פינוקים, אך המרווח בגרסה זו, שגם הוא נדיב, עדיין לא מציג את יכולת המושבים כפי שניתן לראות בגרסת ה-8 מקומות.
"אני לא הולך למקום שאני לא מאמין בו", אמר לנו נציג המכירות הכריזמטי, משה אבהר, כשפגשנו אותו. ובאמת, ה-MIFA 9 הפגין יכולות מרשימות על הכביש. הוא יציב, שקט ומציע נסיעה חלקה ונוחה במיוחד. מעבר לנתונים היבשים, מה שמייחד אותו באמת הם הפיצ'רים הקטנים והגדולים, כמו למשל גג השמש הפנורמי הכפול, שמורכב מחלק קדמי ואחורי עם שליטה חשמלית מלאה. בניגוד למיניוואנים רבים, כאן לא מדובר בווילון ידני אלא בגאדג'ט שמאפשר גם "מצב נשימה" שמכניס אוויר מבחוץ – פיצ'ר שלגמרי לא מובן מאליו.
מה יש לנו בפנים?
ה-MIFA 9 הוא גם מצריך סקירה מיוחדת של מערכות הטכנולוגיה והנוחות שמעניק הדגם. המסך המרכזי שולט כמעט בכל המערכות, אך בניגוד למגמה המשתלטת, מקסוס השכילה לשלב כפתורים פיזיים לחלק מהמערכות החיוניות כמו בקרת האקלים. "רוב הנהגים רוצים לעשות דברים בזריזות, לא צריך להסיר עיניים מהכביש", ציין משה, והוא צודק לגמרי.
הרכב מצויד במערכת מצלמות 360 מעלות שמקלה על תמרונים, בטעינה אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וכמובן בשקעי חשמל ביתיים (V2L) אמיתיים של 220 וולט, שיאפשרו לטעון את הלפטופ או מכשירים אחרים גם בנסיעות ארוכות ואפילו להפוך בעת הצורך לתחנת כח אם אתם מודאגים משימוש שיותיר אתכם בעלטה, למשה יש גם פתרון לכך ואתם מוזמנים לצפות בסרטון המלא.
מידות ונתונים טכניים:
בסיס הגלגלים בדגם הינו: 3,200 מ"מ, אורך: 5,270 מ"מ, רוחב: 2,000 מ"מ, גובה: 1,840 מ"מ ומשקל כולל: 3,130 ק"ג.
החיסרון הבולט והשורה התחתונה
לצד כל היתרונות הללו, יש נקודה אחת שחייבים להתייחס אליה והיא הטווח המוצהר של הסוללה. על הנייר, הטווח הרשמי עומד על 430 ק"מ בתקן WLTP, אך במבחן המציאות, הטווח נגמר מהר מדי לטעמנו (שוב, מוזמנים לצפות בנסיעה המצולמת, כדי להבין מדוע).
שאלת המחיר
נכון לפברואר 2025, רמת הגימור הבסיסית lite עם 8 מקומות: החל מ-270,990 ש"ח. רמת הגימור Luxury שאנחנו בחנו וגם היא עם 8 מקומות: החל מ-299,990 ש"ח. רמת גימור הפרימיום עם 7 מקומות: החל מ-349,990 ש"ח, שמתקרבת כבר לוויה דרים.
אז האם שווה לשלם את המחיר? התשובה שלנו היא חד משמעית כן במידה ואתם צריכים 8 מקומות. ה-MIFA 9 אולי לא נועד להתחרות ברכבי פאר כמו לקסוס LM או הוויה דרים, אבל בתור מיניוואן חשמלי ופרקטי, הוא נותן תמורה מעולה למחיר.
יש שם כסאות עור נוחות מאוד, הוא לא מנקר עיניים אבל יש לו נוכחות טובה. מרווח, תא מטען נחמד מאוד, שסיפק את צרכי גם לנסיעה עם משפחה שלימה שנרתמה לטובת המבחן ובוודאי אם בשורה השלישית אתה מושיב ילדים. בנוסף, הוא יציב מאוד על הכביש, לא מתאמץ, מערכות בטיחות מצוינות. לא נמוך במיוחד כמו רכבים אחרים ובסה"כ חוויה טובה. שאלת התשלום היא כמובן הנושא.

אז מה דעתכם? האם ה-MIFA 9 הוא רכב החלומות שלכם? ספרו לנו בתגובות!
יש לי אותי והוא אחלה של רכב
יש לי את המיפה 9 Luxury הכיסאות בשורה השניה כבר חורקות כמו טרנזיט של 30 שנה על הכביש, איכות חלקים ירודה מאוד, סיני כבר אמרנו?
מוזמנים לקבוצת הרכב הזה
https://chat.whatsapp.com/EqknHomZgNMKjVt4rcv5Et
יקר