שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת כי תבוא.
בתחילת הפרשה מעדכן אותנו הקדוש ברוך הוא במצוות הביכורים. מדי שנה בשנה צריך האדם לקחת את ביכורי פירותיו, הפירות הראשונים משבעת המינים, איתם הוא אמור לעלות לבית המקדש, להעניק אותם לכהן ולברך את ברכת הביכורים. אבל שם מופיע הפסוק הבא (דברים כו, ג): "וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" – תבוא אל הכהן אשר יהיה בימים שאתה מגיע לבית המקדש, כלומר, אל תבוא לכהן מהדור הקודם ואל תבוא לכהן מהדור הבא, תבוא לכהן מהדור שלך.
אבל ריבונו של עולם, האם הפסוק הזה לא מיותר? האם לא ברור שאתה לא יכול לבוא לכהן מהדור הקודם או הדור הבא כי הוא בכלל לא נמצא באזור? הוא נפטר מן העולם או שהוא טרם נולד. למה אתה צריך לומר לי: "לך לכהן שבימים שלך – לכהן שחי בתקופה שלך"?.
התשובה היא, מלמדים אותנו רבותינו הקדושים, שדרכו של אדם באופן קבוע לחפש את הרבנים מהדור הקודם, או לחפש את הרבנים הטכנולוגיים מהדור הבא. הרבנים של הדור שלו לא מתאימים לו, הם לא ברמה שלו, הם לא עונים על הדרישות שלו.
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! לא סתם הרב הזה נמצא כאן בדור שלך, הוא הרב שמתאים לך והוא זה שינחה אותך. אל תחפש רבנים שאינם קיימים, אל תחפש רבנים שלא נמצאים ואל תחפש רבנים שהיהדות טרם המציאה, הרבנים שבדור הזה- בדור שלך, הרבנים שבקהילה שלך, רב בית הכנסת שלך, בדרך כלל הוא הרב שמתאים לך. לך אליו, תנשק לו את היד, תשאל אותו מה לעשות, וככל אשר יורה לך תעשה".
ברכת שבת שלום ומבורך, ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי, האוהב מעריך מוקיר ומעריץ ומה לא..
וברוכים תהיו!